3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A pénzintézetek kommunikációs szakértői különösen nagy szerepet kapnak napjainkban, hiszen a pénzügyi válság már pszichológiai síkra terelődött, ahol óriási a kommunikáció jelentősége. Egy rosszul megválasztott mondat könnyen vezethet pánikhelyzethez, így jelenleg a bankok vezérelve a gyors, korrekt tájékoztatás, és a hibalehetőségek maximális kiszűrése. Az mfor.hu kommunikációs szemszögből elemzi a válságot.

Most a legnehezebb lépést tartani a kommunikációban

Kulcsfontosságú a gyorsaság

A Citibanknál, ahol erősen központosított csatornákon folyik a kommunikáció a gyorsaság jelenti a legnagyobb kihívást- véli Hencz Éva, ügyvezető. "Azzal is szembesültünk már az elmúlt napokban, hogy míg előkészítettünk egy kommunikációs anyagot, az események már felülírták azt, és szükségessé vált a rövid időn belüli újabb közlemény. Szerintem a szakszerű és időben történő kommunikáció elengedhetetlen fontosságú az ügyfelek bizalmának megőrzése érdekében, és még ha nem is tudjuk megfelelő kommunikációval befolyásolni a piaci eseményeket, de csökkenthetjük az információhiány miatt felröppenő indokolatlan pletykákat, és az ezekre való meggondolatlan reakciók előfordulását" – mondta az ügyvezető.

Horváth Magyary Nóra, a K and H Bank kommunikációs igazgatója úgy gondolja, két részre kell bontani a kérdést: "beszélhetünk egyrészt általában a pénzügyi szektorba vetett bizalomról, melynek megerősödését a piaci turbulancia enyhülése, és a nemzetközi pénzügyi szervezetek, kormányok intézkedései, kommunikációja tud stabilizálni, másrészt pedig az egyes kereskedelmi pénzintézetek iránti bizalomról, ahol elsősorban PR feladat a bizalom megtartása, az esetlegesen szárnyra kapó negatív hírek hatásának semlegesítése. Itt külön hangsúlyt kell helyezni a közvetlen ügyfélkommunikációra, és annak alapfeltételére, a belső kommunikációra."

Következetesnek kell lenni

Az OTP bank kommunikációs osztálya a központi üzenethez való ragaszkodást és a tényszerű tájékoztatást emelte ki. Közléstartalmaink hangsúlyozzák, hogy az OTP Banknak nem tulajdonosa külföldi bank, amelyet elérhetnek a nyugat-európai bankpiaci problémák, és nincs üzleti kapcsolatban sem kritikus helyzetben lévő nyugat-európai, vagy amerikai bankokkal. Azt tapasztaljuk, hogy érveink az ügyfelek számára meggyőzőek és megnyugtatóak, amit jól mutat, hogy az őszi megtakarítás-ösztönző program keretében, csak az elmúlt napokban több mint 41 milliárd forintot helyeztek el akciós lakossági betétekben.

Tehát a belső és ügyfélkommunikáció összehangolását minden bank első lépésként tette meg. A bankok fő üzeneteik kommunikálása mellett egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek az akciós termékekre, melyek segítségével szintén erősíthető a bizalom. Az általános hirdetési tervektől senki nem tér el, tehát a médiában nem jelenik meg változás reklám szinten, de a kommunikációt most minden pénzintézet kiemelt fontosságúnak tartja.

Gábor Fanni

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!