Most a legnehezebb lépést tartani a kommunikációban
Kulcsfontosságú a gyorsaság
A Citibanknál, ahol erősen központosított csatornákon folyik a kommunikáció a gyorsaság jelenti a legnagyobb kihívást- véli Hencz Éva, ügyvezető. "Azzal is szembesültünk már az elmúlt napokban, hogy míg előkészítettünk egy kommunikációs anyagot, az események már felülírták azt, és szükségessé vált a rövid időn belüli újabb közlemény. Szerintem a szakszerű és időben történő kommunikáció elengedhetetlen fontosságú az ügyfelek bizalmának megőrzése érdekében, és még ha nem is tudjuk megfelelő kommunikációval befolyásolni a piaci eseményeket, de csökkenthetjük az információhiány miatt felröppenő indokolatlan pletykákat, és az ezekre való meggondolatlan reakciók előfordulását" – mondta az ügyvezető.
Horváth Magyary Nóra, a K and H Bank kommunikációs igazgatója úgy gondolja, két részre kell bontani a kérdést: "beszélhetünk egyrészt általában a pénzügyi szektorba vetett bizalomról, melynek megerősödését a piaci turbulancia enyhülése, és a nemzetközi pénzügyi szervezetek, kormányok intézkedései, kommunikációja tud stabilizálni, másrészt pedig az egyes kereskedelmi pénzintézetek iránti bizalomról, ahol elsősorban PR feladat a bizalom megtartása, az esetlegesen szárnyra kapó negatív hírek hatásának semlegesítése. Itt külön hangsúlyt kell helyezni a közvetlen ügyfélkommunikációra, és annak alapfeltételére, a belső kommunikációra."
Következetesnek kell lenni
Az OTP bank kommunikációs osztálya a központi üzenethez való ragaszkodást és a tényszerű tájékoztatást emelte ki. Közléstartalmaink hangsúlyozzák, hogy az OTP Banknak nem tulajdonosa külföldi bank, amelyet elérhetnek a nyugat-európai bankpiaci problémák, és nincs üzleti kapcsolatban sem kritikus helyzetben lévő nyugat-európai, vagy amerikai bankokkal. Azt tapasztaljuk, hogy érveink az ügyfelek számára meggyőzőek és megnyugtatóak, amit jól mutat, hogy az őszi megtakarítás-ösztönző program keretében, csak az elmúlt napokban több mint 41 milliárd forintot helyeztek el akciós lakossági betétekben.
Tehát a belső és ügyfélkommunikáció összehangolását minden bank első lépésként tette meg. A bankok fő üzeneteik kommunikálása mellett egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek az akciós termékekre, melyek segítségével szintén erősíthető a bizalom. Az általános hirdetési tervektől senki nem tér el, tehát a médiában nem jelenik meg változás reklám szinten, de a kommunikációt most minden pénzintézet kiemelt fontosságúnak tartja.
Gábor Fanni