
Közel ötven éve a Mattel sikerének egyik meghatározó alakja Barbie - a cég eladásainak húsz százalékát teszi ki -, de úgy tűnik, hogy ez a trend változni látszik. Története során még nem fordult elő, hogy ne ő legyen a legkelendőbb baba az amerikai piacon. Mindez azonban megváltozott 2005 végén, amikor is a Bratz (csibészek) lányok letaszították a trónról. Népszerűségének csökkenését a bevételi adatok is mutatják az egyre szűkülő kereslet miatt, az eladások 1,4 milliárd dollárról 1,2 milliárdra estek. Olyan új termékek veszik át a babák szerepét, mint a Disney cég által piacra dobott mp3 lejátszó, amely a hatéves korosztályt célozza meg.
Amerikában minden ötéves tudja, hogy Barbie két évvel ezelőtt elhagyta Kent egy Blaine nevű ausztrál szörfösért - Barbie élete teljes nyilvánosság előtt az interneten, könyvekben és filmeken zajlik, a történetét a nagyérdemű elvárásaihoz igazítják az alkotók -, de most újra egymásra találnak. A játékgyártó óriás ennek örömére Ken külsején kisebb-nagyobb átalakításokat hajtott végre, melyre már igen nagy szüksége volt, hiszen több mint egy évtizede változatlan külsővel próbált hódítani, mint látjuk nem túl sikeresen - írta a New York Times.