3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nem született megállapodás a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) és a MÁV-társaságok között a sztrájkkövetelésekről, a még elégséges szolgáltatásról nem tárgyaltak a keddi megbeszélésen. Az egyeztetést csütörtökön folytatják.

Az egyeztetésen Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke tarthatatlannak nevezte, hogy hosszú idő óta nem sikerül megállapodni a sztrájkkövetelésekről. Az alelnök úgy fogalmazott: rákényszerítik a sztrájkokkal a munkáltatót, a tulajdonost a megállapodásra. A szakszervezet szerint már nincs bejelentési kötelezettségük a sztrájk időpontjának közlésére, mivel lejárt a sztrájk előtti egyeztetésre szóló határidő, ezért egy-egy csomóponton bármikor, akár óránkénti munkabeszüntetéssel megakaszthatják a vasúti közlekedést.

A szakszervezet a vasút piaci pozíciójának romlásáért a MÁV menedzsmentjét és a közlekedésért felelős tárcát hibáztatta. Kifogásolták, hogy a minisztérium nem tesz semmit a vasúti közlekedés fejlesztéséért, a piaci versenyben emiatt lemarad a vasút a közúttal szemben.

A MÁV-tárgyaló delegációban a MÁV-Start képviselője szakszervezeti felvetésre közölte, hogy a megállapodás előtt rendezni kellene a 2008. évi elmaradt bérfejlesztést, illetve a munkaidőkeretet a társaságnál. A többletkövetelés teljesítéséhez szükséges anyagi fedezet nincs benne a vállalat üzleti tervében.

Zsoldos Marianna, a MÁV Zrt. humánerőforrás igazgatója, a vasúttársaságok tárgyaló delegációjának vezetője elmondta: nincs realitása a szakszervezeti követeléseknek, nincs rá anyagi fedezet.

A VDSZSZ eredeti követelése 10 százalékos többlet béremelés a kiszervezett MÁV-társaságok munkavállalóinak a megajánlott 6,9 százalék felett, a MÁV Cargo privatizációs bevételéből 250 ezer forint kifizetése valamennyi vasutas számára. Ez egészült ki később azzal a követeléssel, hogy a korábban bezárásra szánt 38 vasúti szárnyvonalon maradjon meg a személyszállítás valamint azzal, hogy a munkáltató 1,1 százalékos béremeléssel kompenzálja a vártnál magasabb inflációt.

A keddi egyeztetésen a MÁV delegációja kifogásolta a VDSZSZ tárgyalási stílusát, miután a szakszervezeti delegáció vezetője többször is hazugnak nevezte őket, illetve emelt hangon tárgyalt.

A munkabeszüntetés hétfő hajnalban azt követően kezdődött újra, hogy nem született megállapodás a VDSZSZ és a MÁV-társaságok között a vasárnap esti egyeztetésen a szakszervezeti követelésekről és a még elégséges szolgáltatásról. A VDSZSZ munkabeszüntetése fél napig tartott.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!