3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Nem született megállapodás a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) és a MÁV-társaságok között a sztrájkkövetelésekről, a még elégséges szolgáltatásról nem tárgyaltak a keddi megbeszélésen. Az egyeztetést csütörtökön folytatják.

Az egyeztetésen Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke tarthatatlannak nevezte, hogy hosszú idő óta nem sikerül megállapodni a sztrájkkövetelésekről. Az alelnök úgy fogalmazott: rákényszerítik a sztrájkokkal a munkáltatót, a tulajdonost a megállapodásra. A szakszervezet szerint már nincs bejelentési kötelezettségük a sztrájk időpontjának közlésére, mivel lejárt a sztrájk előtti egyeztetésre szóló határidő, ezért egy-egy csomóponton bármikor, akár óránkénti munkabeszüntetéssel megakaszthatják a vasúti közlekedést.

A szakszervezet a vasút piaci pozíciójának romlásáért a MÁV menedzsmentjét és a közlekedésért felelős tárcát hibáztatta. Kifogásolták, hogy a minisztérium nem tesz semmit a vasúti közlekedés fejlesztéséért, a piaci versenyben emiatt lemarad a vasút a közúttal szemben.

A MÁV-tárgyaló delegációban a MÁV-Start képviselője szakszervezeti felvetésre közölte, hogy a megállapodás előtt rendezni kellene a 2008. évi elmaradt bérfejlesztést, illetve a munkaidőkeretet a társaságnál. A többletkövetelés teljesítéséhez szükséges anyagi fedezet nincs benne a vállalat üzleti tervében.

Zsoldos Marianna, a MÁV Zrt. humánerőforrás igazgatója, a vasúttársaságok tárgyaló delegációjának vezetője elmondta: nincs realitása a szakszervezeti követeléseknek, nincs rá anyagi fedezet.

A VDSZSZ eredeti követelése 10 százalékos többlet béremelés a kiszervezett MÁV-társaságok munkavállalóinak a megajánlott 6,9 százalék felett, a MÁV Cargo privatizációs bevételéből 250 ezer forint kifizetése valamennyi vasutas számára. Ez egészült ki később azzal a követeléssel, hogy a korábban bezárásra szánt 38 vasúti szárnyvonalon maradjon meg a személyszállítás valamint azzal, hogy a munkáltató 1,1 százalékos béremeléssel kompenzálja a vártnál magasabb inflációt.

A keddi egyeztetésen a MÁV delegációja kifogásolta a VDSZSZ tárgyalási stílusát, miután a szakszervezeti delegáció vezetője többször is hazugnak nevezte őket, illetve emelt hangon tárgyalt.

A munkabeszüntetés hétfő hajnalban azt követően kezdődött újra, hogy nem született megállapodás a VDSZSZ és a MÁV-társaságok között a vasárnap esti egyeztetésen a szakszervezeti követelésekről és a még elégséges szolgáltatásról. A VDSZSZ munkabeszüntetése fél napig tartott.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!