Nagyon rálépett az RTL Klub sarkára a TV2, az egy héttel korábbiakhoz képest ugyanis a 38. héten már csak 2,7 százalékpont volt közöttük a különbség. Ráadásul nem egy szakmailag érdektelen idősávban és célcsoportban, hanem az RTL Klub által is kiemelten kezelt 18-49 évesek körében főműsoridőben.
Ezzel egyébként többé-kevésbé bejött, az, amit az őszi műsorrend indulásakor az mfor.hu előrevetített. Hozzá kell tenni, hogy a műsorrend alapján az látszik, hogy a TV2 igyekszik minél több olyan programot előállítani, ami celebekre épül, illetve ügyesen használják azokat a műsortípusokat, amelyek vagy a konkurenciánál vagy náluk már bizonyítottak. Ennek köszönhetően a Tényektől kezdődően erős párharcok alakultak ki az egyes műsorsávokban, amelyben időnként az RTL Klub produkcióit le is tudják nyomni. A Survivor ugyan folyamatosan veri a Séfek séfe című műsort, a különbség azonban nem tragikus. Az Áll az alku esetében már inkább fej-fej melletti küzdelemről lehet beszélni. A Barátok közt ugyan veri a TV2 showműsorát, a Drágám add az életedet, ám utóbbi tovább tart, és a későbbi idősávban vetített sorozatokkal szemben többször is jobb számokat ért el.
Így haldoklanak a plázák
Ráadásul a késő őszi időszak is komoly pengeváltásokat tartogat. A TV2-n a Séfek séfe után október elején a Vigyázzat gyerekkel vagyok című műsor jön. Így mindenképpen érdekes lesz, hogy a tavasz során a csatorna messze legsikeresebb hétköznapi produkciója a mostani erősebb támogatás mellett képes lesz-e a Survivort megelőzni.
Ráadásul vetélkedő fronton is lesznek érdekességek. Hiszen az ősz során a TV2-re ismét visszatér az 50 milliós játszma, de az RTL Klubon is nézhetnek majd game showt az emberek, mert egy új formátummal rukkol ki a csatorna. Igaz, a premier egyelőre nem ismert. Magyarországon elsőként mutatják be A Fal (The Wall) című vetélkedőt, amely eddig az Egyesült Államokban, Franciaországban, Spanyolországban és Németországban aratott hatalmas sikert. A vetélkedő műsorvezetője Sebestyén Balázs lesz. "A Fal az utóbbi évek egyik legérdekesebb vadonatúj game-show formátuma. Izgalmas, tele van feszültséggel és érzelmekkel. Nagyon örülök, hogy az RTL Klub mutathatja be ezt a műsort a magyar piacon, és biztos vagyok benne, hogy az elkövetkező években fontos szerepet fog játszani a csatorna műsorrendjében" – hangsúlyozta a formátum megvásárlását követően Kolosi Péter programigazgató, vezérigazgató-helyettes. Nemcsak a helyes választ kell tudni: nem kevés szerencse és jól működő stratégia is kell ahhoz, hogy a két főből álló csapat megküzdjön a hatalmas fallal. Ráadásul a lehetséges nyereményben is felüllicitálják a TV2 vetélkedőjét, hiszen itt a győztesek akár 100 millió forinttal is gazdagabbak lehetnek.
Most vasárnap véget ért az X-Faktor selejtezője, amely eddig az ősz legnézettebb műsora lett. A tehetségkutató mind a kereskedelmi célcsoportban, mind a teljes lakosság körében a legnézettebb műsor lett, pedig a Sztárban sztár is remekül teljesített. Az is izgalmas lesz, hogy a most kiválasztottak képesek lesznek-e a képernyők elé szögezni a nézőket, és meg tudja-e tartani az X-Faktor ezt a magas nézőszámot, vagy elkezd olvadni a közönség. Az RTL mindenesetre addig próbálja majd ütni a vasat, amíg meleg, az előttünk álló hétvégén nem csak a megszokott szombati időpontban, de vasárnap is lesz X-Faktor.
A 38. héten főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban, az RTL Klub hat estét nyert meg, a képernyők előtt ülők 17,7 százaléka követte a csatorna műsorait. Az egyre népszerűbb hétköznapi kínálatnak, na meg a Sztárban sztárnak köszönhetően újabb lépést tett felfelé a TV2 (15% SHR). Az RTL erősebb kábelcsatornája is el felfele tudott lépni, a F+ így 5,1 százalékos közönségarányt ért el, míg a Cool (3,4% SHR) továbbra sem tud előre mozdulni. A középmezőnyben a Viasat3 (2,3% SHR) javított, míg a Duna TV (1,8% SHR) közönségaránya stagnált.
mfor.hu