2p

Az eredetileg tervezett 28 helyett csupán 14 mellékvonalon szűnik meg a vasúti személyszállítás jövőre. Jelentősen drágul majd a vasút, a kedvezményrendszer átszervezésének pedig a diákok lesznek a legnagyobb vesztesei. Mfor.hu tudósítás.

Mit nyerhetünk az átalakítással?

A közösségi közlekedés 2010-ig tartó átalakításától mintegy 40 milliárd forintnyi megtakarítást remél a kormány. Ezen belül 20 milliárdot a MÁV működési költségeiből faragnak le, az új tarifa- és díjkedvezményrendszer pedig 10 milliárdos megtakarítást jelent csakúgy, mint a vasúti és a Volán-járatok összehangolása.

Két lépcsőben emelik a MÁV tőkéjét

Kóka János szerint a reform nyomán az adófizetőket az eddigieknél kisebb mértékben terheli majd a vasút veszteségeinek finanszírozása, növekszik a szolgáltatás színvonala, és hatékonyabbá válik a MÁV működése. A cégnél 2007-ben 111,6, 2008-ban pedig 24,4 milliárd forintos tőkeemelés fog megvalósulni, s ez a reformokkal együtt azt eredményezheti, hogy a cég versenyképesen várhatja a személyszállítási piac 2012-ig végbemenő liberalizációját.

"Ma minden egyes magyar állampolgár több ezer forintot fizet évente nem használt vasúti megállókért, szokásjogon működő igazságtalan kedvezményekért. Eközben nem jut pénz egy XXI. századi szolgáltatásokat nyújtó gyors, kényelmes európai vasút kiépítésére" - összegezte a változtatás szükségességének indokait a miniszter. Szerinte a reformok eddig azért maradtak el, mert a korábbi kormányokat a döntések meghozatalakor erősen befolyásolta az érdekelt közlekedési cégek vezetőinek lobbija.

Wéber Balázs

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!