A légiforgalmi piac erős versenyéből 2005-ben a Malév is kivette szerepét: kilenc új járatot indított, több országban pedig jelentősen növelte piaci jelenlétét. Számos útvonalon sikerült forgalom- és bevétel növekedést elérnie, áll a vállalat közleményében, mely példaként emeli ki a három bulgáriai járatot, 16 százalékos bevételi többlettel.
Bár a bulgáriainál valamivel kevesebben repültek a cég helsinki járatán, bevétel szempontjából azonban csaknem a kétszeresét jelentette a finn desztináció a légitársaság számára az előző évben. Jól teljesítettek az írországi járatok is, a dublini és a 2005-ben indított corki népszerű az ír és magyar utazóközönség körében is. A bevétel növekedése a légitársaság írországi járatain elérte a 14 százalékot.

Nyolc hónapon belül a Malév három új járatot indított Romániába - Konstancára, Kolozsvárra és Marosvásárhelyre, s remélhetőleg a oneworld légi szövetségi tagság további lehetőséget biztosít az utasszám növelésére - hangsúlyozta a cég közleménye.
Menedzsment Fórum / MTI