2p

A BKV szóvivője szerint jól fogadták az utasok az öt budapesti buszjáraton kedden bevezetett elsőajtós felszállási rendszert. Szilágyi Károly az első nap tapasztalatait összegezve kedden délután azt mondta az MTI-nek: az utasok többsége már tudott az új szabályról.

Ismertetése szerint a fizető utasok többsége a busz érkezésekor már elővette jegyét, bérletét; így tőlük a BKV "abszolút pozitív" visszajelzést kapott.

A közlekedési vállalat tapasztalata szerint az első napon az érintett járatokon mintegy öt perccel nőtt a menetidő azok miatt, akiknek nem volt jegyük vagy bérletük, de ez - miután az utasok hozzászoktak az új rendszerhez - csökkenhet. Arra a kérdésre, hogy érkeztek-e panaszok a BKV-hoz, Szilágyi Károly úgy válaszolt: "a bliccelők részéről volt kritika".

A 87-87A, a 187-es illetve a 141-141A járatokon a második és harmadik ajtóra behajtani tilos táblát ábrázoló matricákat ragasztottak, ezzel jelezve, hogy csak az első ajtónál lehet felszállni, de a megállókban plakátokkal is tájékoztatják az utasokat. A rendszer azonban rugalmas, azok, akik nehéz csomaggal, babakocsival, kerekes székkel közlekednek, felszállhatnak a második vagy harmadik ajtón is, de a jegyet, bérletet ekkor is fel kell mutatni - hangsúlyozta a szóvivő.

A rendszert folyamatosan figyeli és "finomhangolja" a BKV, valamint vizsgálják azt is: hogyan lehetne minél több járatra kiterjeszteni ezt a megoldást. Szilágyi Károly szerint az újításnak köszönhetően az utasok és a BKV alkalmazottai is biztonságosabb, tisztább környezetben utazhatnak.

A BKV kísérleti jelleggel vezette be egyes járatain az új felszállási rendszert. A jeggyel nem rendelkező utasok a járművezetőnél megvehetik azt 400 forintért.

Az utazási jogosultságot valamennyi esetben az első ajtónál álló jegyellenőr vizsgálja, illetve a bevezetés kezdeti szakaszában besegít a járművezetőnek a jegyértékesítésben. A leszállásra a második és harmadik ajtónál van lehetőség. A buszokon biztonsági őrök felügyelnek arra, hogy ezeken az ajtókon ne szálljanak fel utasok.

A BKV korábbi közlése szerint a kísérleti program célja a jegyellenőrzés hatékonyságának fokozása, a jegyekért és bérletekért nem fizetők kiszűrése, ezáltal a bliccelők által okozott károk csökkentése.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!