2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Bemutatták Szegeden az első villamost, amely a mintegy 30 milliárd forintos összköltségvetésű, európai uniós támogatással megvalósuló elektromos tömegközlekedés fejlesztési projekt részeként érkezett; a járművet a lengyel PESA Bydgoszcz SA gyártotta.

Botka László (MSZP) polgármester szerdán a bemutatón elmondta, az önkormányzat összesen kilenc járművet vásárolt mintegy 4,5 milliárd forintból, a vételárból 4 milliárd forintot uniós támogatás fedez.

Az új villamos az első alacsonypadlós jármű, amely magyar vidéki nagyvárosban üzembe állhat – tette hozzá.

Jerzy Berg, a PESA Bydgoszcz SA marketingigazgatója közölte, a Szegedre leszállított villamos a százhatodik darab a Swing típusú járművek közül. Ilyenek futnak Varsóban és Gdanskban is, de minden szerelvényt a megrendelő egyedi igényeinek megfelelően alakítanak ki. A szakember tudatta, a maradék nyolc szegedi villamost 2012 májusáig szállítják le.

A 30,1 méter hosszú villamos alacsonypadlós, öt részből áll, három forgóvázzal, hat oldalajtóval és egy vezetőfülkével rendelkezik, 209 utas befogadására alkalmas, 40 ülőhellyel. A jármű a legkorszerűbb járműgyártási technológiával készült; légkondicionáló és utastájékoztató-rendszer is szolgálja az utasok kényelmét.

A következő hónapokban a típusengedély beszerzéséhez szükséges vizsgálatokat végzik majd el a járművön, ehhez többek között 10 ezer kilométert kell futnia az új villamosnak a szegedi pályákon. Ezt az utat a jármű részben üresen, részben pedig homokzsákokkal megterhelve teszi majd meg. Az engedély kiadásához szükséges távot előreláthatóan februárra teljesíti az új villamos.

A 26 milliárd forintos uniós támogatással folyó tömegközlekedés-fejlesztési projekt során szinte teljesen megújul a szegedi trolibusz- és villamoshálózat, s egy trolibusz-, illetve egy villamosjárat is indul. Felújították a trolibusztelepet és a villamos remízt, s a város 13 alacsonypadlós, klimatizált, csuklós trolibuszt is vásárol.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!