Botka László (MSZP) polgármester szerdán a bemutatón elmondta, az önkormányzat összesen kilenc járművet vásárolt mintegy 4,5 milliárd forintból, a vételárból 4 milliárd forintot uniós támogatás fedez.
Az új villamos az első alacsonypadlós jármű, amely magyar vidéki nagyvárosban üzembe állhat – tette hozzá.
Jerzy Berg, a PESA Bydgoszcz SA marketingigazgatója közölte, a Szegedre leszállított villamos a százhatodik darab a Swing típusú járművek közül. Ilyenek futnak Varsóban és Gdanskban is, de minden szerelvényt a megrendelő egyedi igényeinek megfelelően alakítanak ki. A szakember tudatta, a maradék nyolc szegedi villamost 2012 májusáig szállítják le.
A 30,1 méter hosszú villamos alacsonypadlós, öt részből áll, három forgóvázzal, hat oldalajtóval és egy vezetőfülkével rendelkezik, 209 utas befogadására alkalmas, 40 ülőhellyel. A jármű a legkorszerűbb járműgyártási technológiával készült; légkondicionáló és utastájékoztató-rendszer is szolgálja az utasok kényelmét.
A következő hónapokban a típusengedély beszerzéséhez szükséges vizsgálatokat végzik majd el a járművön, ehhez többek között 10 ezer kilométert kell futnia az új villamosnak a szegedi pályákon. Ezt az utat a jármű részben üresen, részben pedig homokzsákokkal megterhelve teszi majd meg. Az engedély kiadásához szükséges távot előreláthatóan februárra teljesíti az új villamos.
A 26 milliárd forintos uniós támogatással folyó tömegközlekedés-fejlesztési projekt során szinte teljesen megújul a szegedi trolibusz- és villamoshálózat, s egy trolibusz-, illetve egy villamosjárat is indul. Felújították a trolibusztelepet és a villamos remízt, s a város 13 alacsonypadlós, klimatizált, csuklós trolibuszt is vásárol.
MTI