4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A magyar vízilabda válogatott magabiztosan verte legnagyobb riválisait a hazai rendezésű Európa-bajnokságon. Ám ez sem repítette az M1-et vissza a nézettségi lista élére.

Úgy tűnt, a július 13-án véget ért labdarúgó világbajnokság után sem kell az M1-nek szerénykednie, és a nézettségi adatok alapján akár a két nagy kereskedelmi tévével is versenyben lehet. Múlt hétfőn kezdődött ugyanis a vízilabda-eb, a sportág férfi válogatottja pedig a labdajátékokat tekintve az elmúlt évtizedekben a legeredményesebb magyar csapatnak számított, a pólós fiúk pedig méltán népszerűek az egész országban. Mindezek fényében a köztévé joggal reménykedett kimagasló nézettségi számokban.

A kontinensbajnokság előtt a válogatott szövetségi kapitánya ugyanakkor óvatos volt, és jelezte, oda kell figyelniük, nehogy úgy járjanak, mint a brazil válogatott. Az első hét után azt mondhatjuk, hogy ez sikerült, Benedekék semmilyen szempontból sem brazilok. Jó értelemben véve azért nem, mert a nagy mumusnak számító szerb válogatottat is megnyugtató módon intézte el a válogatott. Ugyanakkor abból a szempontból sem hasonlíthatóak Varga Dánielék Neymarékhoz, hogy kevesebb tévénézőt érdekelt a teljesítményük. Míg a foci-vb alatt a házigazdák mérkőzései rendre a legnézettebb műsorok között volt, addig a fent említett magyar-szerb a közönségarányokat tekintve csupán a harminc legjobb műsor közé fért be. Igaz, a vízilabdázók így is sokkal jobb számokat hoznak a köztévének, mint más műsoraik, így amolyan félsikerként könyvelhető el az Európa-bajnokság.

Az M1 egyébként kis mértékben mind a két nagy csatornától vitt el nézőket. Érdekes módon azonban a közepesnek számító adók érdemlegesen tudták növelni a közönségarányukat, így (kizárásos alapon) a köztévé ezúttal inkább a kisebbektől vitt el komolyabb arányban nézőket. Két mondat erejéig még leragadva az M1-nél, a múlt héten a legnagyobb nézettséget elérő műsoruk a Forma-1-es futam volt. Illetve – számunkra nem meglepő módon – a szépségkirálynő választással sem váltották meg a világot, a tévék előtt ülők közül csak minden 11. embert érdekelték a bájos, de nem túl okos mondatokat ismételgető lányok.

Áttérve a piacvezető csatornákra az látszik, hogy az Éjjel-nappal Budapest és a Barátok közt duója a főműsoridőben az RTL Klub számára erős nézettséget hoz, ám ezek előtt a Tények és a Híradó összevetését például a TV2 utcahosszal nyeri. Bár a nyári időszak a szabadságok miatt nem ad „kristálytiszta képet”, az is látszik a múlt heti számokból, hogy ősszel az este 9 óra utáni időszakra is ki kell találnia valamit az RTL Klubnak, itt ugyanis a Berki Krisztián és Kelemen Anna fémjelezte Édes élet rendre verte azokat a külföldi sorozatokat, amiket a reality ellen bevetettek. Ez alól a Dr Csont jelentett csupán kivételt; a krimi, ha korábbi 25 százalék feletti közönségaránnyal nem is büszkélkedhetett, de legalább a kereskedelmi célcsoportban hozta az idősávját. Érdekesség egyébként, hogy az RTL egyik kistestvérének számító Cool-on is jól hozott a Dr Csont.


A 29. heti rangsor elsősorban a középmezőnyben generált szoros eredményt a főműsoridőt tekintve. A 19-23 óra közötti időszakban a kereskedelmi célcsoportot vizsgálva azt láthattuk, hogy az RTL Klubot átlagosan a tévé előtt ülők 17,7, a TV2-t pedig a 14,9 százaléka választotta. Sokkal kisebb volt a különbség az M1, az F+ és a Cool hármasát tekintve. A köztévét ugyanis a nézők 7,4 százaléka követte átlagosan, míg a F+ 6,7, a Cool pedig 6,3 százalékos közönségaránnyal büszkélkedhetett. Bár javított egy héttel korábbi számainál, de nem tudott lépést tartani a versenytársaival a Viasat3.

A nyári időszak miatt, ahogy fentebb jeleztük, az adatok torzítanak, az ugyanakkor mindenképpen érdekes, hogy a nagy csatornák és a középmezőny közötti korábbi óriási szakadék egyre kisebb lesz. Ráadásul ami a közönségarányokat illeti, hiába növeli a F+ vagy a Cool nézőinek arányát az RTL, csoportszinten kisebb lett a közönségaránya. Igaz, ez a TV2, illetve a hozzátartozó kábeladókról ugyanígy elmondható.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!