Kevin Rollins, a vállalat elnök-vezérigazgatója Manmohan Singh indiai miniszterelnökkel folytatott megbeszélése után jelentette be a bővítést. Áprilisban a cég negyedik call-centerét is létrehozza a dél-ázsiai országban, aminek csaknem ezer dolgozója lesz.
"Az indiai alkalmazottak jól tudtak azonosulni a vállalat globális célkitűzéseivel, integrálódtak a cég vérkeringésébe" - fogalmazott az elnök-vezérigazgató. "Társaságunk egyre több ügyfelet tudhat magáénak világszerte, ami nem kis részben az indiai csapat érdeme" - tette hozzá.

Rollins azt is hangsúlyozta, hogy a cég 2008-ig megduplázza az indiai fejlesztőközpont létszámát Bangalore városban, ahol jelenleg háromszázan dolgoznak a kutatás-fejlesztés területén.
Ahogy a Menedzsment Fórum már korábban közölte, a Dell szerint megérett az idő az indiai terjeszkedésre. A társaság még nem döntötte el, hogy pontosan mikor és hol fog elkezdeni gyártani a dél-ázsiai országban, de az illetékesek szerint "inkább előbb, mint utóbb" sor kerül rá.
A cég jelenleg a különböző állami kormányokkal tárgyal a lehetséges helyszínekről, a gyenge infrastruktúra ugyanis egyes helyeken problémát jelenthet. Egy indiai gyár a Dell ötödik USA-n kívüli, s a harmadik ázsiai üzeme lenne Kína és Malajzia után.
A cég arra számít, hogy indiai üzemével sikeresebben felveheti a harcot a világ második legnagyobb népességű országának piacvezetőjével, a Hewlett-Packarddal és a második helyezett HCL Infosystems Ltd.-vel. A PC-gyártók körében az indiai piac életbevágó fontosságú nemcsak méretéből adódóan, hanem azért is, mert előrejelzések szerint március végéig 29 százalékkal, 2009-ig pedig évente átlagosan 26 százalékkal növekedhetnek a számítógép-eladások.