3p

Az 1998-as oroszországi gazdasági válság nem volt olyan rossz hatással a Richter eredményeire, mint a mostani kedvezőtlen hazai makrogazdasági és iparági környezet - állítja Bogsch Erik, a társaság vezérigazgatója. Az adózott eredmény 44 százalékkal csökkent, s miközben a cég legfontosabb külföldi piacain növekedésre számít idén, addig itthon húsz százalékos árbevétel-csökkenést prognosztizál. Mfor.hu tudósítás.

Bogsch: inkább Indiában fejlesztünk

"A magyarországi piacról legszívesebben nem beszélnék, de hát kell" - ezzel a sokatmondó megjegyzéssel kommentálta a gyógyszergyár hazai forgalmának alakulását keddi sajtótájékoztatóján Bogsch Erik. A Richter belföldi árbevétele 16,336 milliárd forint volt, ami 9,1 százalékos csökkenést jelez a tavalyi első félévhez képest.

Visszaszorul a magyar piac

A vezérigazgató a jelentős magyarországi visszaesést az áprilisi árcsökkentéseknek, a kiszámíthatatlanságnak, s összességében a kedvezőtlen makrogazdasági és iparági feltételeknek tudta be. "Az 1998-as oroszországi gazdasági válság nem volt olyan rossz hatással eredményeinkre, mint a jelenlegi magyar gazdasági környezet" - tette hozzá.

Bogsch Erik az idei év hátralévő részét tekintve sem bizakodó, azaz fenntartja korábbi előrejelzéseit, miszerint a belföldi forgalom 2007-ben húsz százalékkal esik majd vissza az előző évhez képest.

Ezzel párhuzamosan fokozatosan veszít szerepéből a hazai piac: míg egykor még több mint harminc százalékát tették ki a magyarországi eladások az összforgalomnak, addig ez az arány mostanra húsz százalék alá csökkent, emelte ki a vezérigazgató.

Külföld: stabil növekedés

A határokon túl viszont sikeres első félévet zárt a Richter: az export piacokon dollárban 11,6 százalékos növekedést ért el, árbevétele összesen 362,5 millió dollárt tett ki. Legnagyobb exportpiacán, a FÁK-országokban 167,9 millió dollár bevételt könyvelhetett el, ami 7,3 százalékos növekedést jelent.

Az Európai Unió országaiba 118,2 millió dollár értékű árut szállított az első félévben, a forgalom ebben a relációban 18,6 százalékkal bővült. Még ennél is nagyobb mértékben, 26,3 százalékkal nőttek az amerikai eladások, amelyek értéke összesen 49 millió dollár volt.

A pozitív trend Bogsch Erik szerint folytatódni fog: a FÁK-országokban és az USA-ban 5-10, az EU-ban pedig stabilan tíz százalékos árbevétel-növekedést remél a Richter az idei évben - 2006-hoz képest.

Lefaragják a belföldi marketing-kiadásokat

A vezérigazgató újságírói kérdésre válaszolva azt is elmondta, hogy a társaság mintegy kétmilliárd forintot kíván megspórolni saját megszorító csomagjával.

Ez egyébként leginkább a belföldi marketinget érinti majd: az erre szánt kiadások radikálisan csökkenni fognak. A K+F-ráfordításokat a csomag nem befolyásolja: azok továbbra is az árbevétel 11 százalékát teszik majd ki.

A kedvezőtlen gazdasági környezet miatt itthon nagyobb új beruházást biztosan nem indítanak idén, ehelyett Indiában vagy más országokban kívánnak bővíteni, tette hozzá Bogsch Erik.

Bár az újabb akvizíciók lehetőségét nem zárta ki, megjegyezte, hogy a Richter - az eddigiekhez hasonlóan - ezután is inkább az organikus növekedés útját kívánja járni.

W. B.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!