Este kilenc előtt tilos lenne szeszes italt reklámozni a tévében, vagy az ilyenkor vetített sporteseményt alkoholos italokkal szponzoráltatni, mert ez erősen ösztönzi a fiatalkorúakat az alkoholfogyasztásra. A sörgyárak igen bőkezűek, a Budweiser például a foci-vébé hivatalos támogatója, míg a Heineken a Bajnokok Ligájának mérkőzésein helyez el hirdetéseket.
Az Európai Bizottság egy felméréssel is igazolja a probléma súlyosságát: az alkoholfogyasztással összefüggő betegségek és sérülések évente 86,5 milliárd font összegű kárt okoznak. Az alkoholmérgezések száma pedig 60 százalékkal emelkedett Nagy-Britanniában az utóbbi tíz évben. A bizottság tiltaná a diszkontáras alkoholforgalmazást és elrendelné a veszélyesség feltüntetését is, hasonlóan a cigarettához, írja a Világgazdaság.