1p

A vedelés visszaszorítására és egy ilyen célú stratégia elfogadására készül az Európai Bizottság a finn elnökséggel karöltve. Az erről szóló tervezetet várhatóan még ez év nyarán közzéteszik, számol be a Világgazdaság.

Este kilenc előtt tilos lenne szeszes italt reklámozni a tévében, vagy az ilyenkor vetített sporteseményt alkoholos italokkal szponzoráltatni, mert ez erősen ösztönzi a fiatalkorúakat az alkoholfogyasztásra. A sörgyárak igen bőkezűek, a Budweiser például a foci-vébé hivatalos támogatója, míg a Heineken a Bajnokok Ligájának mérkőzésein helyez el hirdetéseket.

Az Európai Bizottság egy felméréssel is igazolja a probléma súlyosságát: az alkoholfogyasztással összefüggő betegségek és sérülések évente 86,5 milliárd font összegű kárt okoznak. Az alkoholmérgezések száma pedig 60 százalékkal emelkedett Nagy-Britanniában az utóbbi tíz évben. A bizottság tiltaná a diszkontáras alkoholforgalmazást és elrendelné a veszélyesség feltüntetését is, hasonlóan a cigarettához, írja a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!