2p

Júniusban javult a Nielsen fogyasztói bizalmi indexe, a legutóbbi hónapokhoz képest. A piackutató vállalat havonta végzett felmérése alapján az index a hatodik hónapban 45 pont, a májusi és áprilisi 40-40, illetve a márciusi 37 után. A fogyasztói közhangulat a vásárlási kedv szempontjából a legkedvezőbb.

Személyes anyagi helyzetét jónak látja a következő tizenkét hónapban a megkérdezettek 11 százaléka, míg májusban csak 7 százalék. Rossznak 40 százalék tartja saját pénzügyi kilátásait, szemben az egy hónappal korábbi 46 százalékkal.

Az előttünk álló tizenkét hónap során a hazai munkalehetőségekről a válaszadók 62 százaléka mondta májusban azt, hogy rosszak, míg júniusban 54 százalék. A jó véleményt képviselők aránya 4-ről 5 százalékra változott.

Összességében a fogyasztói bizalom negatív trendje áprilisban állt meg. Sőt júniusban az emberek már optimistábban ítélik meg mind személyes anyagi kilátásaikat, mind a hazai munkalehetőségeket az elkövetkező tizenkét hónapban.

Matematikailag a fogyasztói bizalmi index nulla és 200 pont között lehet, de gyakorlatilag általában a jónak tekinthető 133 és a kevésbé jó 67 pont között szoktak mozogni a számok. A júniusi, 45 pontos mutatóhoz képest érzékelhetően bizakodóbbak a nagyobb jövedelmű és magasabb iskolai végzettségű válaszadók. Viszont a fiatalok optimizmusa már nem emelkedik ki a többi korosztály közül.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!