A vásárlók nagyjából egyharmadának 12 óra, 21 százalékuknak több mint három nap, ez utóbbi óvatos fogyasztók 14 százalékának több mint egy hét, s 4 százalékuknak több mint két hét kellett a döntés meghozatalához - írja a ScanAlert kutatására hivatkozva az MSNBC News.
Ken Leonard, a ScanAlert vezérigazgatója elmondta, hogy az online kereskedőket általában nyugtalanítja a virtuális bevásárlókocsik magára hagyása, de meg kell érteniük, a netes vásárlók csaknem felét olyan fogyasztók teszik ki, akik elhagyják az oldalt az első látogatáskor, majd visszatérnek.
A mai online vásárlók az internetet a katalógusok katalógusaként használják: általában több weblapot is meglátogatnak, hogy összehasonlítsák azokat az árhoz viszonyított érték és a megbízhatóság szempontjából. Az első látogatás és a tényleges vásárlás között eltelő idő hosszából arra lehet következtetni, hogy a felhasználók rengeteg értékelést végeznek e kategóriákban, mielőtt döntenének. A késedelem hossza oldalanként változhat a demográfiai adatok, a kínált márka ismertsége, a termék ára és a termékért versengők száma szerint.
A vevők közötti versengés a felmérés szerint a szórakoztató elektronikai eszközök piacán a legmagasabb, de előkelő helyet foglalnak el például a számítógépes játékok, az otthoni biztonságtechnikai termékek, a személyes luxustárgyak és a sportszerek is.
A ScanAlert eredményei az online vásárlást ösztönző és visszafogó tényezőkre egyaránt rámutatnak. Tisztán látszik például, hogy azok számára, akik a legtöbbet vásárolnak összehasonlítás alapján, a bizalmi tényező döntő lehet. A kutatók a felmérés következtetéseinek levonása után két tanáccsal álltak elő a kereskedők számára: tegyék weblapjukat informatívabbá és a biztonság érzetét "emlékezetesebbé". Így kisebb az esély arra, hogy a vásárlók otthagyják az oldalt, illetve arra, hogy teljesen megfeledkezzenek róla a döntés pillanatában.
Menedzsment Fórum
Bizalmi kérdés az online vásárlás
Friss felmérések szerint az online vásárlók akár napokig is nézegethetik a "kirakatokat", mielőtt döntenének. Az első látogatás és a tényleges vásárlás közötti időkülönbség átlagosan 19 óra, de a vevők több mint egyötöde három napot is eltölt keresgéléssel.