2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Friss felmérések szerint az online vásárlók akár napokig is nézegethetik a "kirakatokat", mielőtt döntenének. Az első látogatás és a tényleges vásárlás közötti időkülönbség átlagosan 19 óra, de a vevők több mint egyötöde három napot is eltölt keresgéléssel.

A vásárlók nagyjából egyharmadának 12 óra, 21 százalékuknak több mint három nap, ez utóbbi óvatos fogyasztók 14 százalékának több mint egy hét, s 4 százalékuknak több mint két hét kellett a döntés meghozatalához - írja a ScanAlert kutatására hivatkozva az MSNBC News.

Ken Leonard, a ScanAlert vezérigazgatója elmondta, hogy az online kereskedőket általában nyugtalanítja a virtuális bevásárlókocsik magára hagyása, de meg kell érteniük, a netes vásárlók csaknem felét olyan fogyasztók teszik ki, akik elhagyják az oldalt az első látogatáskor, majd visszatérnek.

A mai online vásárlók az internetet a katalógusok katalógusaként használják: általában több weblapot is meglátogatnak, hogy összehasonlítsák azokat az árhoz viszonyított érték és a megbízhatóság szempontjából. Az első látogatás és a tényleges vásárlás között eltelő idő hosszából arra lehet következtetni, hogy a felhasználók rengeteg értékelést végeznek e kategóriákban, mielőtt döntenének. A késedelem hossza oldalanként változhat a demográfiai adatok, a kínált márka ismertsége, a termék ára és a termékért versengők száma szerint.

A vevők közötti versengés a felmérés szerint a szórakoztató elektronikai eszközök piacán a legmagasabb, de előkelő helyet foglalnak el például a számítógépes játékok, az otthoni biztonságtechnikai termékek, a személyes luxustárgyak és a sportszerek is.

A ScanAlert eredményei az online vásárlást ösztönző és visszafogó tényezőkre egyaránt rámutatnak. Tisztán látszik például, hogy azok számára, akik a legtöbbet vásárolnak összehasonlítás alapján, a bizalmi tényező döntő lehet. A kutatók a felmérés következtetéseinek levonása után két tanáccsal álltak elő a kereskedők számára: tegyék weblapjukat informatívabbá és a biztonság érzetét "emlékezetesebbé". Így kisebb az esély arra, hogy a vásárlók otthagyják az oldalt, illetve arra, hogy teljesen megfeledkezzenek róla a döntés pillanatában.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!