Az ETCS elsődleges feladata a vonatok közlekedésének felügyelete, a vasúti forgalom biztonságának garantálása a legkülönbözőbb üzemi helyzetekben - áll a társaság által kiadott közleményben.
Ha például a mozdonyvezető a rendszer figyelmeztetését követően nem csökkenti a sebességet megfelelő mértékben, vagy ha a sebesség eleve túl magas, illetve ha a vonat megállásra vagy a sebesség csökkentésére utasító jelző felé közelít, a rendszer automatikusan bekapcsolja az üzemi féket, s ha szükséges, a vészféket is.
A vonatbefolyásoló rendszer kiépítésével lényegesen emelkedik a Szlovéniába vezető vasútvonal biztonsági szintje - fűzte hozzá a közleményben Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője.
A projekt a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg. A Bajánsenye-Boba vasútvonalon az ETCS 2 telepítésének kivitelezésére jutó összes támogatás bruttó 7,24 milliárd forint, ebből 15 százalék az operatív programon belüli hazai forrás, 85 százalék pedig az ERFA-ból származik.
A kivitelezés előkészítése 2009 közepén lezárult, az előkészítési projekt célja az engedélyezési tervek elkészítése, az elvi létesítési engedély megszerzése, a kivitelezéshez szükséges forrás megpályázása volt.
A telepítés a kivitelezési szerződés megkötését követően előreláthatóan 3 évig tart. Jelenleg a kivitelezési tender előkészítése van folyamatban. A tervezett telepítési munkálatok 101 kilométer vonalhosszt érintenek.
MTI