4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az utóbbi hetek vergődése után újra voltak nézői a Duna TV-nek köszönhetően az Eurovíziós Dalversenynek és a Forma-1 hétvégi futamának.

Az utóbbi időszakban gyakorlatilag hétről hétre egyre kevesebb néző követte a márciusban nemzeti főadóvá avanzsált Duna TV adásait. Ahogy arról beszámoltunk a múlt héten, az is megtörtént, hogy a 18-49 évesek körében egyetlen műsorral sem képviseltette magát a csatorna az 50 legnézettebb program között. A közmédia akkor csupán a Szomszédok című sorozat egyik régi adásának M3-as ismétlésével tudott listára kerülni.

A mögöttünk hagyott héten kifejezetten szerencsésen alakultak a dolgok, hiszen az elmúlt években a közmédia két műsortípussal tudott sikeres lenni. Az egyik ilyen programot a kiemelt sportműsorok jelentik, amelyen mivel idén nincs sem olimpia, sem foci eb/vb, leginkább a Forma-1-es futamokat érthetjük, a másik pedig az Eurovíziós Dalverseny, illetve annak hazai válogatója. A múlt héten jutott a Duna TV-re mindkettőből, hiszen szombaton a magyar résztvevőért, Boggie-ért (Csemer Bogi) izgulhattunk, a Forma-1-ben pedig egy klasszikus futam, a monacói volt soron, amely hagyományosan az egyik legjobban várt verseny a rajongók körében. Ennek köszönhetően immár nem csak "néhány, a tévé előtt szundikáló nyugdíjast" sikerült elérni, hanem az említett műsorokkal relatív nagyszámú közönséget is, hiszen a kereskedelmi célcsoportban mindkét műsor negyedmilliós nézőtáborral büszkélkedhetett, míg a teljes lakosságot tekintve hozzávetőleg 600 ezer embert értek el. Noha a Forma-1 nem az esti órákban volt, a Duna TV a már emlegetett kereskedelmi célcsoportban főműsoridőben így is megduplázta az egy héttel korábbi számokhoz képest a közönségarányát.


Más kérdés, hogy a legnézettebb műsorokhoz képest a közmédia még így is számottevő lemaradásban volt, hiszen a mögöttünk hagyott 21. héten a teljes lakosságot tekintve az éllovas Az ének iskolája volt 1,12 millió nézővel, míg a 18-49-ben a Barátok közt egyik epizódja vitte a pálmát 447 ezer nézővel. Hozzá kell ugyanakkor tenni, hogy – ugyan itt most egy adott hét adatairól van szó, ám - ezek a számok alacsonyabbak a korábbi évek hasonló nézőszáminál. Ebben a változó médiafogyasztás játszik fontos szerepet, amely alatt azt értjük, hogy a nézők immár nem csak egy-két csatornánál ragadnak le, hanem egyre többen követik a kisebb nézettségű adók valamelyikét, de sokan vannak olyanok is, akik szakítanak a hagyományos tévénézési szokásokkal. Ők részben a statisztikákban maradnak, ha az adott műsorokat nem is élőben, de a digitális szolgáltatásnak köszönhetően valamikor elcsúsztatva megtekintik.


Ami a két nagy csatornát illeti, az RTL Klub továbbra is a legtöbb nézőt elérő csatorna, úgy is, hogy ellentétben a korábbi évekkel hétvégén nincs nagy költségvetésű sajátgyártású műsoruk. Más kérdés, hogy míg hétköznapokon könnyedén 20 százalékos közönségarány felett teljesítenek, sőt többször minden negyedik képernyő előtt ülő a piacvezető csatornát nézi, addig a hétvégeken már szorosabb versenyben vannak a TV2-vel. A második számú csatorna egyébként a fent említett Az ének iskolájának jó számai ellenére sem tudott a 18-49-es korcsoportban egyetlen estét sem megnyerni.

Az RTL-t esténkét (19-23 óra között) a kereskedelmi célcsoportban (19-49 évesek) a képernyők előtt ülők 22,4 százaléka nézte átlagosan a múlt héten. A TV2-t a készülékek előtt ülők 10,6 százaléka követte. A Cool becsúszott a 7 százalékos szint alá (6,8% SHR), míg a F+ az egy héttel korábbi számait hozta, az eredménye 5,8 százalék volt. A jelentősen javító Duna (5,5% SHR) így felzárkózott a középmezőnyre, míg a Viasat3 (3,4% SHR) hiába javított az eredményén, ezúttal a középmezőny végére került.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!