A 2006. májusával zárult 12 hónapos időszakban a légitársaság több mint 2,17 millió utast szállított, ez 66,8 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A járatkihasználtság ugyanebben az időszakban 2,6 százalékkal nőtt, elérve a 76,2 százalékot. Idén májusban azonban 70,5 százalékra csökkent a kapacitások növekedése, új desztinációk, illetve a prágai bázis megnyitása miatt.
A bécsi és a varsói tőzsdén jegyzett cég vesztesége tovább nőtt az idei év első felében, a jelentős fejlesztések miatt. A tavaly október és idén március közötti fél évben az adózás utáni veszteség 33,7 millió euró volt az egy évvel korábbi 18,9 millióhoz képest. Az üzemi veszteség ugyanebben az időszakban 21,9 millió euróról 34,4 millióra nőtt. A társaság egyébként jelentősen növelte árbevételét és utasainak számát. Előbbi 36,6 millió euróról 51,2 millióra, utóbbi pedig 52,8 százalékkal 866 843-ra emelkedett az egy évvel korábbihoz képest.
Már kész van az új téli menetrend
A SkyEurope összesen 65 útvonalon, 37 célállomásra, 20 európai országba repül 12 Boeing 737-esből álló flottájával. A légitársaság összesen 32 új Boeing Next Generation 737-700 gépre adott megrendelést, ebből 16 repülő vásárlására szándéknyilatkozatot írt alá. Az első 16 gép 2006-ban és 2007-ben áll forgalomba, a többi 16 darab 2010 végéig érkezik meg.
A téli menetrendből kikerültek a tengerparti városok, így október 29-e és a jövő év március 24-e között nem utazhatunk a cég gépeivel például Dubrovnikba vagy a bulgáriai Burgaszba. Ugyanakkor érdekesség, hogy az utazási irodáktól kapott információk alapján, a nyári menetrendbe idén bekerült nápolyi utakra télen is lenne igény. Így Róma, Velence és Milánó mellett ez az olasz desztináció is elérhető lesz télen a társaság járataival.
Menedzsment Fórum