2p

Az alkoholmentes italok magyarországi forgalma több mint 130 milliárd forint, és évi 2 százalékkal emelkedik - derül ki az ACNielsen adataiból.

A cég felmérése alapján 2005 áprilisa és 2006 márciusa között az alkoholmentes szomjoltók mennyiségi eladásai 9 százalékkal nőttek az egy évvel korábbihoz képest, s elérték az 1,5 milliárd litert.

Ásványvízből évi 700 millió, szénsavas üdítőitalból mintegy 500 millió, gyümölcsléből 260 millió, jeges teából 55 millió litert értékesítettek a vizsgált időszakban. A forgalomnövekedés dinamikája a jeges teánál volt a legerősebb, mennyiségben 23, értékben 15 százalék. Az ásványvizek közül a szénsavas a legnépszerűbb, de a piackutatók szerint egyre nő a szénsavmentes termékek piaci részesedése. A szénsavas üdítők között a cola a legkeresettebb, mennyiségben vizsgálva az összes eladás 48 százaléka jut rá.

A szénsavas üdítők ára változóan alakult idén áprilisban az egy évvel korábbihoz képest: a kétliteres (nem visszaváltható palackos) kiszerelés átlagára a tavaly áprilisi 167 forintról 153 forintra csökkent, a két és fél literesé pedig 261-ről 267 forintra nőtt. A másfél literes szénsavas üdítők ára némileg mérséklődött, 160-ról 155 forintra, míg a féllitereseké kissé emelkedett, 166-ról 168 forintra.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!