A PQ Media - Alternatív reklám és marketing kilátások 2006- című jelentése szerint az Egyesült Államok 16,4 százalékkal többet, nagyjából 53,37 milliárd dollárt költött alternatív média stratégiákra 2006 első felében - írja az eMarketer.
A PQ Media becslése szerint az alternatív média tovább bővül 2006 második felében, elsősorban az olyan szegmenseknek köszönhetően, mint a branded entertainment marketing és reklám. Elemzők úgy vélik: a teljes alternatív médiára költött összeg 18,5 százalékkal 115,77 milliárd dollárra fog nőni 2006-ban az előző évi 18,8 százalékos (97,66 milliárd dolláros) növekedést követően.
A brand marketingesek figyelme a hagyományosról az újfajta médiumok felé fordul, és például digitális technológiát alkalmaznak, hogy elérjék a fiatal és befolyásos közönséget - mondta Patrick Quinn, a PQ Media elnöke. A hirdetők megállapították, hogy bár sok alternatív média eljárásmód nem bizonyított, mégis ígéretesnek tartják a befektetés-megtérülési rátát (ROI), ami szerint elérik a célközönséget.
Az alternatív hirdetési szektor az előrejelzések szerint 19,9 százalékkal fog növekedni 2006-ban, ami elsősorban az online hirdetésekből jön össze, míg az alternatív marketing várhatóan 17,6 százalékkal bővül ez évben, főként a mobil és az interaktív marketingnek köszönhetően.