4p

Jelentős díjjal, Bronz Pengével jutalmazta a reklámszakma a CIB Bank új reklámfilm-trilógiáját az idei Kreatív fesztiválon. László Ágnes, a bank marketingkommunikációs főosztályvezetője szerint az elismerés értékét emeli, hogy a díjazott alkotások nem termék, hanem image-filmek.

- A 3-4 éve elkezdett lakossági piaci offenzívája óta a CIB dobogós a banki marketingkommunikációs ráfordítások tekintetében. Általában könnyen sikerül jóváhagyatnia az éves marketingbüdzsé-t?
Nincs okom panaszra, hiszen az eredményeink magukért beszélnek. Az ismertségünk mintegy másfélszeresére nőtt, az élbolyban vagyunk reklámismertség vonatkozásában és a bankkal kapcsolatos lakossági elfogadási mutatóink is szignifikánsan javultak. Mindez hozzájárult ahhoz, hogy tavaly a retail piacon a legnagyobb piaci részesedésnövekedést értük el.

- Mindezek fényében nem csalódás a Bronz Penge?
Nem nevezném csalódásnak a hazai reklámfilmes seregszemle rangos díját, különösen azért nem, mert az idén egyedül mi nyertünk a bankok közül és a múltból is kevés bank őrizhet hasonlót a vitrinben. Ráadásul az image-film a legnehezebb kategória: a konkrét terméknél könnyebb kihangsúlyozni az előnyöket; ezzel szemben az image hirdetésekben érzelmek, hangulatok jelennek meg, nehezebb megtalálni a megkülönböztetés és figyelemfelkeltés alkalmas eszközeit. Nem véletlen, hogy eddig csak banki termékkampányok részesültek olyasfajta elismerésben, amilyet mi most az image-filmjeinkért zsebelhettünk be.

László Ágnes, a bank marketingkommunikációs főosztályvezetője

- Van-e már eredményük a legújabb image-trilógia fogadtatásáról?
Az első visszamérések az elkövetkező hetekben esedékesek, ezt átfogó image-vizsgálat követi majd. Biztatónak tartom azt az on-line piackutatást, amelyet nemrég végeztek. A filmeket a televíziós premier előtt meg lehetett nézni a neten úgy, hogy titokban tartottuk, milyen cég áll a hirdetés mögött. Egyetlen nap alatt több mint huszonötezren látták itt, s a felmérésből az is kiderült: a többségnek tetszett.

- Ha tehát hasonló eredményt hoznak a soron következő elemzések is, ebbe az irányba haladnak tovább?
A hogyan tovább kérdés eldöntésében több irányú kutatási eredményekre támaszkodunk majd. Egyfelől mérjük - kvantitatív módon - az image-filmek fogadtatását, másfelől egy másik kutatással egy mély rétegű image-változást is mindezt természetesen a versenytársaink tükrében. Végezetül márkaazonosítás erősítésére irányuló törekvéseinkkel is összhangot kívánunk teremteni.
A helyes ösvény megtalálásához fontos, hogy az ügyfél véleményekre alapozunk, de úgyhogy a sikerhez szükséges "földtől való elrugaszkodást", és egyúttal következetességet hozzá kell tennünk.

- Hogyan lehet az ügyfelek véleményét a koncepcióba csempészni a megfogalmazás fázisában?
Nincs ebben semmi trükk. A több kreatív ügynökségtől érkező koncepciókat megszűrjük image, valamint hosszabb távú stratégiai céljaink szemszögéből, majd a rostán fennmaradtakat fókuszcsoportos kvalitatív piackutatáson teszteljük. A velünk kapcsolatban alló kreatív ügynökségek közötti folyamatos versenyeztetést fontos stimulusnak tekintem. Az ügyfél reakciókat is integráló javaslatunk elfogadás után lép a kivitelezés fázisába.

- Amelyből szintén kiveszik a részüket, vagy a gyártásba már nem nagyon szólnak bele?
Ha filmekről beszélünk, a rendező, az operátor, a szereplők, a díszlet kiválasztásától a forgatáson át a vágásig végig jelen vagyunk. A kivitelezésben is közös a felelősségünk a kreatívokkal és a médiaügynökséggel, s ezt a teljesítményorientáltságot tükrözi a díjazásuk is, hiszen ez eredménytől függően sikerdíjas.

- A szerződésükben felárasak az elnyert szakmai díjak?
Nem, a szakmai elismerésnek örülünk és büszkék vagyunk rá, de számunkra és a kivitelezésben részt vevő patnereink, ügynökségeink számára is az ügyfél visszajelzések és az üzleti eredmények jelentik az igazi elismerést.
Ezzel együtt egyáltalán nem bánnám, ha a most Bronz Pengét nyert filmeket az ügynökség nemzetközi reklámfilm-fesztiválokra is benevezné.

(X)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!