A hetvenes, nyolcvanas években nem csak örökzöld slágerek és filmek készültek, de emblematikus reklámszpotok is. Az egyik ilyen szlogenje szólt úgy – mely egyébként tejfölt népszerűsített, - "ez az amit nem lehet megunni". Valószínűleg az RTL Klub programokért felelős vezetői is így gondolkodhattak, hiszen híven a nyári struktúrához, az archívumból csak előkerült egy Bud Spencer – Terence Hill film, méghozzá az életművűk egyik legkedveltebb darabja, a Különben dühbe jövünk című film. Az elsöprő siker jelző ugyan erős lenne, de ha figyelembe vesszük, hogy hány alkalommal tűzték a különböző tévécsatornák Magyarországon műsorra, esetleg megnézzük, vajon a legnépszerűbb videómegosztón megtekinthető-e (igen), akkor az a tény, hogy öt nézőből egyet még mindig magával ragad a népszerű páros filmje, tulajdonképpen kisebb meglepetés.
Ugyanakkor minden viszonyítás kérdése, ha azt vizsgáljuk, hogy mennyi feledhetetlen órát köszönhetünk az olasz színészlegendáknak, akkor érthető, hogy sokadjára is lekötötte a nézőket.
Persze, az egyik hazai celeb, az időnként kezelhetetlennek beállított Gáspár Győző is a figyelem középpontjába került. Korábban ugyanis kiderült, hogy a TV2 megválik tőle, ami önmagába is meglepő volt. Más aktuális téma nem lévén a hazaibulvársajtó felkapta a történetet, és tovább "íródott" a történet a Blikk hasábjain.
A hétköznapok egyébként viszonylag egyhangúra sikeredtek. Az Éjjel-nappal Budapest és a Barátok közt ugyanis ismét a népszerűség lista éllovasaivá váltak, a kereskedelmi célcsoportban (18-49 évesek) magabiztosan nyerik a saját idősávjukat. Hogy azonban a kora este mégse csak az RTL-ről szóljon, az a hírműsoroknak köszönhető. (lásd legutóbb: Híradójával izmozik az RTL Klub) A híradók versenyében hiába volt egy rövid fellángolása az RTL Klubnak, ebben a kategóriában amég mindig a TV2 diktálja a tempót.
Ahogy véget ért a nyár legnagyobb eseménye, a foci-vb, (majd utána a magyar szempontból fontos vízilabda-eb) az M1 meg sem tudja közelíteni a két nagy kereskedelmi csatornát, így csupán a kisebbekkel szemben tud labdába rúgni, bár ezúttal még a "középmezőnynek is csak a hátát nézte". Az RTL két kábeladója (Cool, F+) ugyanis rendesen elindult felfelé, amelyek ha a formájukat állandósítani tudják, akkor az M1 vezetőinek bizony nem hogy a két nagy (RTL, TV2) megközelítése, de a vezető kábelcsatornák utolérése is lehetetlen feladat lesz.
Visszatérve a 31. heti számokhoz: a 18-49-es korosztály tagjainak érdeklődését az esti órákban továbbra is leginkább az RTL Klub fent említett két napi sorozata váltja ki. Nem véletlen, hogy a csatorna a főműsoridőben növelte a közönségarányát, így ismét el tudott lépni a vetélytársától. A 19-23 óra közötti időszakban (a 18-49-es korcsoportban) azt láthattuk, hogy az RTL Klubot átlagosan a tévé előtt ülők 19,4, a TV2-t pedig a 13,6 százaléka választotta. Kéz a kézben jött fel a F+ (6,7% SHR) és a Cool (6,5% SHR). A vert mezőnybe pedig az M1 (3,9% SHR) és a Viasat3 (3,6% SHR) került.
mfor.hu