2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Budapest Airport több dolgozót küldött el az elmúlt időszakban indoklás nélkül, miután az elbocsátott dolgozók engedélyét korábban a hatóság bevonta.

Csorba Attila, a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (Lesz) elnöke az MTI-t szerdán arról tájékoztatta, hogy legutóbb 10 dolgozót, a május-júniusi biztonsági ellenőrzés után ötöt, és áprilisban további öt embert bocsátott el a Budapest Airport mindenféle indoklás nélkül.

Márton Attila a légi ügyekért felelős miniszteri biztos kedden jelentette be, hogy az Európai Unió illetékes hatósága utasbiztonsági okokból "leminősítette" a Ferihegyi repülőteret, ami azt jelenti, hogy az itt felszálló utasokat az unión belül harmadik országból érkezőnek tekintik az utasbiztonsági átvizsgálás során.

A Ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. szóvivője, Szilágyi Károly azt mondta: az elbocsátott dolgozóktól a hatóság megvonta a munkavégzéshez szükséges engedélyt, így ők a beosztásukban nem végezhettek munkát, ezért bocsátották el őket. Példaként hozzáfűzte: ha egy buszvezetőnek elveszi a rendőr a jogosítványát, ő sem vezethet.

A Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (Lesz) közleményében hangsúlyozza, "...nem meglepő, hogy Ferihegy megbukott a biztonsági ellenőrzésen: a területért felelős Hochtief-Budapest Airport évek óta hagyja romlani a munkakörülményeket, sokévi béremeléssel és komoly technikai fejlesztésekkel is adós. Aki kinyitja a száját, az állásával fizethet, jönnek a kölcsönzött munkavállalók".

A Lesz állítása szerint a biztonsági és utasbiztonsági dolgozók napi 8-12 órás műszakban dolgoznak, és a pótlékokkal együtt havi nettó 90-120 ezer forintot keresnek. Az állandósult munkaerő hiány miatt évek óta elvárás a rendkívüli munkavégzés. A Lesz "érdemi cselekvés helyett csupán retorziókat tapasztalt" - olvasható a közleményben.

A szakszervezet annak a véleményének ad hangot, hogy "a botrányos kirúgásokban is kulcsszerepet játszó" Bregovic Tibor őrségparancsnoknak és Johann Merten biztonsági igazgatónak "mennie kell".

A Lesznek jelenleg mintegy 1.200 tagja van, akik  a Budapest Airportnál, a Malévnál  és a Ferihegyi repülőtéren működő vállalkozásoknál alkalmazottak.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!