Csorba Attila, a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (Lesz) elnöke az MTI-t szerdán arról tájékoztatta, hogy legutóbb 10 dolgozót, a május-júniusi biztonsági ellenőrzés után ötöt, és áprilisban további öt embert bocsátott el a Budapest Airport mindenféle indoklás nélkül.
Márton Attila a légi ügyekért felelős miniszteri biztos kedden jelentette be, hogy az Európai Unió illetékes hatósága utasbiztonsági okokból "leminősítette" a Ferihegyi repülőteret, ami azt jelenti, hogy az itt felszálló utasokat az unión belül harmadik országból érkezőnek tekintik az utasbiztonsági átvizsgálás során.
A Ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. szóvivője, Szilágyi Károly azt mondta: az elbocsátott dolgozóktól a hatóság megvonta a munkavégzéshez szükséges engedélyt, így ők a beosztásukban nem végezhettek munkát, ezért bocsátották el őket. Példaként hozzáfűzte: ha egy buszvezetőnek elveszi a rendőr a jogosítványát, ő sem vezethet.
A Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (Lesz) közleményében hangsúlyozza, "...nem meglepő, hogy Ferihegy megbukott a biztonsági ellenőrzésen: a területért felelős Hochtief-Budapest Airport évek óta hagyja romlani a munkakörülményeket, sokévi béremeléssel és komoly technikai fejlesztésekkel is adós. Aki kinyitja a száját, az állásával fizethet, jönnek a kölcsönzött munkavállalók".
A Lesz állítása szerint a biztonsági és utasbiztonsági dolgozók napi 8-12 órás műszakban dolgoznak, és a pótlékokkal együtt havi nettó 90-120 ezer forintot keresnek. Az állandósult munkaerő hiány miatt évek óta elvárás a rendkívüli munkavégzés. A Lesz "érdemi cselekvés helyett csupán retorziókat tapasztalt" - olvasható a közleményben.
A szakszervezet annak a véleményének ad hangot, hogy "a botrányos kirúgásokban is kulcsszerepet játszó" Bregovic Tibor őrségparancsnoknak és Johann Merten biztonsági igazgatónak "mennie kell".
A Lesznek jelenleg mintegy 1.200 tagja van, akik a Budapest Airportnál, a Malévnál és a Ferihegyi repülőtéren működő vállalkozásoknál alkalmazottak.
MTI/Menedzsment Fórum