Ezzel megkezdődhet a tizenötödik szerelvény tesztelése a vonalszakaszon, így az ősszel az összes jármű megkaphatja az üzemeltetési bizonyítványt.
A gyártó még 2012 novemberében mutatta be a magyar hatóságoknak a prototípus járművet, tavaly december elején pedig megkezdték a budapesti teszteket is. A rövidzárlatpróbát, a vonatszakadást, a szétkapcsolást és a gyors feszültségugrást ellenőrző próbákat, a zajmérést, az akadályérzékelést, a kisiklás-érzékelést és a tartampróbát követően az Alstom a vállalt határidőre, az idén februárban megszerezte a jármű végleges típusengedélyét, a járművek tesztelése és vizsgáztatása február óta folyamatosan zajlik.
Az Alstom tizenöt, automata üzemmódra is képes szerelvényt szállított Budapestre. A Metropolis járművek négy kocsiból állnak majd és a 2-es metró vonalán közlekedőkhöz hasonlóan teljesen egyterűek. Forgalomba állításuk után egy-másfél évig vonatkísérő személyzettel szállítanak majd utasokat a metrók, de azok vezérlését, irányítását az automata rendszer végzi.
MTI