4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A korábbiakkal szemben a Megasztár 4 című, a TV2-n sugárzott tehetségkutató műsor 8., a Fináléba jutásról döntő adásában megváltoztak a szavazás szabályai – állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). Az ügyben a hatóság jogsértést azonban nem állapított meg, mivel a TV2-t működtető MTM-SBS Zrt. valamint a Megasztár műsorát készítő Interaktív Kft. vállalta, hogy kártalanítja a felesleges szavazatokat leadó nézőket.

A Gazdasági Versenyhivatal 2009 februárjában indított eljárást a Megasztár című műsor közreadója, az MTM-SBS Televízió Zrt. és a műsor készítője, az Interaktív Kft. ellen. A versenyhatóság észlelte, hogy a TV2 televíziós csatornán 2008 őszétől sugárzott Megasztár 4 című szórakoztató tehetségkutató műsor 8. döntőjében lebonyolítandó szavazás menetével kapcsolatosan a vállalkozások által közzétett egyes tájékoztatások megtéveszthették a nézőket.

A Megasztár 4 című műsor a nézői interaktivitásra épült. Akik emelt díjas SMS-ben és telefonon szavaztak, befolyásolhatták a versenyzők továbbjutását, a műsor végeredményét. A műsorfolyam hat rögzített és tíz élő adásból álló műsorsorozat volt. A műsor nyolc „döntőjének” és a Finálénak a résztvevőiről – a továbbjutókról, illetve végül a győztesről – szombattól szombatig (az előző adás végétől a soron következő adás végéig) szavazhattak a nézők. A műsor első hét döntőjében a nézői szavazatok határozták meg a sorrendet.

A hetedik adásig azonos metódus alapján működött a rendszer, majd az úgynevezett 8. döntőben, ahol a tét a Fináléba jutás volt, a korábbiaktól merőben eltérő módszerrel alakultak ki a továbbjutók, illetve a szavazatok is egy részét teljesen figyelmen kívül hagyták.

A GVH megállapította, hogy a Megasztár 8. döntőjében a szavazást illető szabályok hirtelen – anélkül, hogy ez a műsort népszerűsítő kampányból és a műsoridő alatt folyatott tájékoztatásokból kitűnt volna – megváltoztak. Ezzel a zsűri által eleve továbbjuttatott versenyzőre leadott szavazatok „feleslegessé váltak”. A szavazó a fentiek ismeretében ugyanis okkal dönthetett volna úgy, hogy nem szavaz senkire, illetve úgy is, hogy a három versenyző közül a másodikként preferált kedvencét támogatja szavazatával.

A GVH előzetes álláspontjának kézhezvételét követően az MTM-SBS Televízió Zrt. és az Interaktív Kft. kötelezettségvállalást terjesztettek elő. A vállalás szerint az MTM-SBS Televízió Zrt. és az Interaktív Kft. az érintett szavazói körnek a szavazataik kapcsán okozott költségeket visszatérítik. Az érintett szavazókat erről közvetlenül értesítik a vállalkozások – SMS-ben, illetve telefonhívással, attól függően, hogy milyen formában adta le szavazatát az adott néző. Emellett a TV2 honlapján, illetve teletextes oldalán is nyilvános közleményben hívják fel a figyelmet a visszatérítési lehetőségre.

Az érintett szavazóknak a nyilvános közlemény közzétételétől számítva 90 nap áll majd rendelkezésére, hogy e-mailen, válasz SMS-ben, telefonon vagy levélben megadják a nevüket és postai elérhetőségüket annak érdekében, hogy a nekik visszajáró pénzt postai úton el tudják juttatni számukra. Az adott időpont lejárta után beérkező igények tekintetében visszatérítési kötelezettség nem áll fenn.

A vállalás értelmében az MTM-SBS és az Interaktív a visszatérítés teljesítését követően igazolja a GVH részére, hogy az érintett szavazói kör kapott értesítést a visszatérítés lehetőségéről, és a visszajelzést küldő fogyasztók hozzájutottak a pénzükhöz.

Mivel vállalásukkal a vállalkozások összhangba hozták magatartásukat a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény rendelkezéseivel és vállalásukkal a közérdek hatékony védelme is biztosítható volt, a versenyhatóság a vállalás kötelezővé tétele mellett az eljárás megszüntetéséről döntött.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!