A Gazdasági Versenyhivatal 2009 februárjában indított eljárást a Megasztár című műsor közreadója, az MTM-SBS Televízió Zrt. és a műsor készítője, az Interaktív Kft. ellen. A versenyhatóság észlelte, hogy a TV2 televíziós csatornán 2008 őszétől sugárzott Megasztár 4 című szórakoztató tehetségkutató műsor 8. döntőjében lebonyolítandó szavazás menetével kapcsolatosan a vállalkozások által közzétett egyes tájékoztatások megtéveszthették a nézőket.
A Megasztár 4 című műsor a nézői interaktivitásra épült. Akik emelt díjas SMS-ben és telefonon szavaztak, befolyásolhatták a versenyzők továbbjutását, a műsor végeredményét. A műsorfolyam hat rögzített és tíz élő adásból álló műsorsorozat volt. A műsor nyolc „döntőjének” és a Finálénak a résztvevőiről – a továbbjutókról, illetve végül a győztesről – szombattól szombatig (az előző adás végétől a soron következő adás végéig) szavazhattak a nézők. A műsor első hét döntőjében a nézői szavazatok határozták meg a sorrendet.
A hetedik adásig azonos metódus alapján működött a rendszer, majd az úgynevezett 8. döntőben, ahol a tét a Fináléba jutás volt, a korábbiaktól merőben eltérő módszerrel alakultak ki a továbbjutók, illetve a szavazatok is egy részét teljesen figyelmen kívül hagyták.
A GVH megállapította, hogy a Megasztár 8. döntőjében a szavazást illető szabályok hirtelen – anélkül, hogy ez a műsort népszerűsítő kampányból és a műsoridő alatt folyatott tájékoztatásokból kitűnt volna – megváltoztak. Ezzel a zsűri által eleve továbbjuttatott versenyzőre leadott szavazatok „feleslegessé váltak”. A szavazó a fentiek ismeretében ugyanis okkal dönthetett volna úgy, hogy nem szavaz senkire, illetve úgy is, hogy a három versenyző közül a másodikként preferált kedvencét támogatja szavazatával.
A GVH előzetes álláspontjának kézhezvételét követően az MTM-SBS Televízió Zrt. és az Interaktív Kft. kötelezettségvállalást terjesztettek elő. A vállalás szerint az MTM-SBS Televízió Zrt. és az Interaktív Kft. az érintett szavazói körnek a szavazataik kapcsán okozott költségeket visszatérítik. Az érintett szavazókat erről közvetlenül értesítik a vállalkozások – SMS-ben, illetve telefonhívással, attól függően, hogy milyen formában adta le szavazatát az adott néző. Emellett a TV2 honlapján, illetve teletextes oldalán is nyilvános közleményben hívják fel a figyelmet a visszatérítési lehetőségre.
Az érintett szavazóknak a nyilvános közlemény közzétételétől számítva 90 nap áll majd rendelkezésére, hogy e-mailen, válasz SMS-ben, telefonon vagy levélben megadják a nevüket és postai elérhetőségüket annak érdekében, hogy a nekik visszajáró pénzt postai úton el tudják juttatni számukra. Az adott időpont lejárta után beérkező igények tekintetében visszatérítési kötelezettség nem áll fenn.
A vállalás értelmében az MTM-SBS és az Interaktív a visszatérítés teljesítését követően igazolja a GVH részére, hogy az érintett szavazói kör kapott értesítést a visszatérítés lehetőségéről, és a visszajelzést küldő fogyasztók hozzájutottak a pénzükhöz.
Mivel vállalásukkal a vállalkozások összhangba hozták magatartásukat a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény rendelkezéseivel és vállalásukkal a közérdek hatékony védelme is biztosítható volt, a versenyhatóság a vállalás kötelezővé tétele mellett az eljárás megszüntetéséről döntött.