3p

Összeomlik vagy magára talál a magyar gazdaság?
Tartogat még meglepetéseket Trump?
Ki profitálhat Gyurcsány Ferenc távozásából?

Online Klasszis Klub élőben Lengyel Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves politológust, közgazdászt!

2025. május 20. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nagy a verseny a turisztikai szolgáltatók között a céges ügyfelek kegyeiért. Bár az utazási irodák és a rendezvényszervezők kedvezményes ajánlatokkal próbálják elcsábítani a vállalatokat, azok sokszor házon belül szervezik le kiruccanásaikat. Az mfor.hu a Business Travel Show-n járt.

A céges utazók többet költenek

Ügynökök kíméljenek!

Az említett példák ellenére az utazási irodák minden megtesznek, hogy rajtuk keresztül bonyolódjanak a céges kirándulások, üzleti összejövetelek. "Egyes irodák kifejezetten a vállalatokra specializálódtak" - mondta el kérdésünkre Simon András, a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetségének szóvivője. -"Olyan pluszszolgáltatásokat nyújtanak, amelyeket egy egyéni utazó nem feltétlenül vehet igénybe. Például a megrendelőhöz igazítják a nyitvatartási idejüket, és még a repülőjegyet is házhoz viszik."

A céges ügyfelek kegyeiért a szállodák között is nagy a verseny. Kopócsy Andrea, a Magyar Szállodaszövetség elnöke szerint jelentősen megváltoztak az elmúlt évtizedben az értékesítési lehetőségek. Korábban még elegendő volt a sales-eseket elküldeni a cégekhez az aktuális ajánlatokkal, ma már azonban nem szívesen fogadják az ügynököket.

"Egy ilyen kiállítás, mint a Business Travel Show jó lehetőséget ad arra, hogy a szálláshelyek megmutathassák magukat, és lehetőség nyílik új üzletek megkötésére is" - magyarázta a szövetség elnöke.

A céges utazóknak a szállodák általában olyan kedvezményes árajánlatot tesznek, amelyeket a városlátogató turisták nem vehetnek igénybe. Az üzletember ugyanis olyan vendégnek számít, aki minden bizonnyal újra felkeresi majd a szállodát. Ráadásul tovább marad, mint az átlagos turista, és mélyebben a pénztárcájába nyúl. A hazai szállodák egyébként nem állnak rosszul ezen a téren, vendégkörük 30-40 százalékban már üzletemberekből áll.

Magyarországon a turizmusból származó bevételek 20 százalékát adják ki az úgynevezett corporate utazások. Ez mintegy 300 milliárd forintot jelent évente. Hazánk ezzel a világranglista 20. helyét foglalja el, míg a városok között Budapest a nyolcadik.

Galla Gábor, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója szerint a főváros tovább növelhetné presztízsét, ha végre felépülne az évek óta ígérgetett 5000 fős konferenciaközpont. Számítások szerint ezzel 10 százalékkal emelkedne a Budapesten eltöltött vendégéjszakák száma, ami évente 18 milliárd forinttal több bevételt jelentene.

Kiss Gergely

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:
Indul a negyedik Business Travel Show
Adóprésben a hazai szállodák

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!