A céges utazók többet költenek
Ügynökök kíméljenek!
Az említett példák ellenére az utazási irodák minden megtesznek, hogy rajtuk keresztül bonyolódjanak a céges kirándulások, üzleti összejövetelek. "Egyes irodák kifejezetten a vállalatokra specializálódtak" - mondta el kérdésünkre Simon András, a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetségének szóvivője. -"Olyan pluszszolgáltatásokat nyújtanak, amelyeket egy egyéni utazó nem feltétlenül vehet igénybe. Például a megrendelőhöz igazítják a nyitvatartási idejüket, és még a repülőjegyet is házhoz viszik."
A céges ügyfelek kegyeiért a szállodák között is nagy a verseny. Kopócsy Andrea, a Magyar Szállodaszövetség elnöke szerint jelentősen megváltoztak az elmúlt évtizedben az értékesítési lehetőségek. Korábban még elegendő volt a sales-eseket elküldeni a cégekhez az aktuális ajánlatokkal, ma már azonban nem szívesen fogadják az ügynököket.
A céges utazóknak a szállodák általában olyan kedvezményes árajánlatot tesznek, amelyeket a városlátogató turisták nem vehetnek igénybe. Az üzletember ugyanis olyan vendégnek számít, aki minden bizonnyal újra felkeresi majd a szállodát. Ráadásul tovább marad, mint az átlagos turista, és mélyebben a pénztárcájába nyúl. A hazai szállodák egyébként nem állnak rosszul ezen a téren, vendégkörük 30-40 százalékban már üzletemberekből áll.
Magyarországon a turizmusból származó bevételek 20 százalékát adják ki az úgynevezett corporate utazások. Ez mintegy 300 milliárd forintot jelent évente. Hazánk ezzel a világranglista 20. helyét foglalja el, míg a városok között Budapest a nyolcadik.
Galla Gábor, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója szerint a főváros tovább növelhetné presztízsét, ha végre felépülne az évek óta ígérgetett 5000 fős konferenciaközpont. Számítások szerint ezzel 10 százalékkal emelkedne a Budapesten eltöltött vendégéjszakák száma, ami évente 18 milliárd forinttal több bevételt jelentene.
Kiss Gergely
Menedzsment Fórum
Kapcsolódó anyagok:
Indul a negyedik Business Travel Show
Adóprésben a hazai szállodák