3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Nagy a verseny a turisztikai szolgáltatók között a céges ügyfelek kegyeiért. Bár az utazási irodák és a rendezvényszervezők kedvezményes ajánlatokkal próbálják elcsábítani a vállalatokat, azok sokszor házon belül szervezik le kiruccanásaikat. Az mfor.hu a Business Travel Show-n járt.

A céges utazók többet költenek

Ügynökök kíméljenek!

Az említett példák ellenére az utazási irodák minden megtesznek, hogy rajtuk keresztül bonyolódjanak a céges kirándulások, üzleti összejövetelek. "Egyes irodák kifejezetten a vállalatokra specializálódtak" - mondta el kérdésünkre Simon András, a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetségének szóvivője. -"Olyan pluszszolgáltatásokat nyújtanak, amelyeket egy egyéni utazó nem feltétlenül vehet igénybe. Például a megrendelőhöz igazítják a nyitvatartási idejüket, és még a repülőjegyet is házhoz viszik."

A céges ügyfelek kegyeiért a szállodák között is nagy a verseny. Kopócsy Andrea, a Magyar Szállodaszövetség elnöke szerint jelentősen megváltoztak az elmúlt évtizedben az értékesítési lehetőségek. Korábban még elegendő volt a sales-eseket elküldeni a cégekhez az aktuális ajánlatokkal, ma már azonban nem szívesen fogadják az ügynököket.

"Egy ilyen kiállítás, mint a Business Travel Show jó lehetőséget ad arra, hogy a szálláshelyek megmutathassák magukat, és lehetőség nyílik új üzletek megkötésére is" - magyarázta a szövetség elnöke.

A céges utazóknak a szállodák általában olyan kedvezményes árajánlatot tesznek, amelyeket a városlátogató turisták nem vehetnek igénybe. Az üzletember ugyanis olyan vendégnek számít, aki minden bizonnyal újra felkeresi majd a szállodát. Ráadásul tovább marad, mint az átlagos turista, és mélyebben a pénztárcájába nyúl. A hazai szállodák egyébként nem állnak rosszul ezen a téren, vendégkörük 30-40 százalékban már üzletemberekből áll.

Magyarországon a turizmusból származó bevételek 20 százalékát adják ki az úgynevezett corporate utazások. Ez mintegy 300 milliárd forintot jelent évente. Hazánk ezzel a világranglista 20. helyét foglalja el, míg a városok között Budapest a nyolcadik.

Galla Gábor, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója szerint a főváros tovább növelhetné presztízsét, ha végre felépülne az évek óta ígérgetett 5000 fős konferenciaközpont. Számítások szerint ezzel 10 százalékkal emelkedne a Budapesten eltöltött vendégéjszakák száma, ami évente 18 milliárd forinttal több bevételt jelentene.

Kiss Gergely

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:
Indul a negyedik Business Travel Show
Adóprésben a hazai szállodák

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!