2p

Tavaly a helyi közösségi közlekedés csaknem kétharmada Budapesten zajlott - derül ki a Főpolgármesteri Hivatal által az MTI-hez eljuttatott közleményéből.

A KSH friss jelentésére támaszkodó városházi elemzésből kiderül, hogy 2009-ben a közel kétmilliárd utas 7,6 milliárd utaskilométert tett meg helyi közösségi közlekedéssel. A buszközlekedés azért érdemelte ki a legnépszerűbb helyet a tömegközlekedési lehetőségek között, mert egyedül a busz az, amely minden városban egyaránt elérhető utazási forma.

Budapesten is a busz volt a legnépszerűbb 54 százalékkal, utána a metró következik 24 százalékkal, majd a villamos 18-cal. A budapesti népszerűségi listát a troli zárja, amelyet az utasok 4 százaléka vett igénybe 2009-ben. A Főpolgármesteri Hivatal közleménye rámutat, hogy a statisztikai hivatal szállítási teljesítményekre vonatkozó jelentése nem ad teljes képet a fővárosi tömegközlekedésről, mivel a HÉV kimaradt a vizsgálatból.

Az egy főre jutó utaskilométer-számításból kiderül, hogy míg Budapesten egy utas egy alkalommal több mint 5 kilométert utazik buszon, vidéken csak 3,8 kilométert. Ebben az értelemben az egy kilométer megtett útra vetített jegyár Budapesten némileg olcsóbb, mint vidéken. A jegyek ára viszont a fővárosban a legdrágább: a 320 forintos budapesti vonaljegy 28 százalékkal drágább a debreceni vagy miskolci 250 forintos jegynél - derül ki a városházi közleményéből.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!