2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az új, gázmeghajtású (CNG) autóbuszok beszerzéséhez az állami vagy önkormányzati tulajdonú közösségi közlekedési társaságok 2013. április 4. és szeptember 30. között, illetve a rendelkezésre álló keret kimerüléséig adhatják be a pályázatukat.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) korábbi tájékoztatása szerint a tárca összesen 1,6 milliárd forint támogatást ad új, gázmeghajtású (CNG) autóbuszok beszerzéséhez állami vagy önkormányzati tulajdonú közösségi közlekedési társaságoknak. A pályázati úton elnyerhető forrásból az azonos műszaki tartalmú dízelüzemű és gázüzemű járművek árkülönbözete fedezhető.

A gázmeghajtású járművek használatának terjedésével csökkenthető a közösségi közlekedés szén-dioxid-kibocsátása és a szálló por koncentrációja, a városok légszennyeződése. A vissza nem térítendő, utófinanszírozású támogatást az Új Széchenyi Terv Zöld Beruházási Rendszer keretében, a kvótabevételek terhére biztosítja az NFM.

A pályázaton közösségi közlekedési feladatokat érvényes közszolgáltatási szerződés alapján ellátó állami vagy önkormányzati tulajdonú gazdálkodó szervezetek vehetnek részt, a támogatás kizárólag új, alacsony padlójú, gázmeghajtású autóbuszok beszerzéséhez igényelhető. A vissza nem térítendő támogatás mértéke szóló buszoknál darabonként legfeljebb 18 millió forint, csuklós autóbuszonként maximum 24 millió forint lehet.

A pályázók biztosítékadási kötelezettség mellett a támogatási összeg negyedéig, de legfeljebb 300 millió forint értékben előleget is igényelhetnek. A pályázónak vállalnia kell, hogy a járművek üzembe állítását követő két hónapon belül véglegesen kivon a forgalomból legalább ugyanannyi, környezetvédelmi szempontból elavult autóbuszt. További feltételként a CNG buszok közlekedtetéséhez megfelelő infrastrukturális hátteret kell biztosítani, amit legalább 3 éven át fenn kell tartani.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!