2p

Egyre kedveltebb az alkoholmentes sör. Mennyiségben 5 százalékkal többet adtak el a kiskereskedelemben 2008 május-2009 áprilisban, mint az előző hasonló időszakban. Így a piac mérete meghaladja a 145 ezer hektolitert, állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat.

Értékben a bolti eladás elérte az évi 4,5 milliárd forintot. Ez 4 százalékkal több 2008 május-2009 áprilisban, mint egy évvel korábban.

A növekedés egyik oka, hogy nem drágult az alkoholmentes sör. Idén áprilisban egy liter mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára 302 forint, szemben a múlt év negyedik hónapjában regisztrált 330 forinttal.

A fogyasztók alkoholmentesből is egyre több dobozos sört vásárolnak. Mennyiségben a dobozosra 2008 május-2009 áprilisban 66 százalék jutott, ami 11 százalékponttal több, mint egy évvel korábban. 

A sör teljes kiskereskedelmi forgalmából az alkoholmentes szegmens mennyiségben 4, értékben 5 százalékkal részesedik, a Nielsen Kiskereskedelmi Indexének 2008 május-2009 áprilisi adatai szerint.

Figyelemre méltó trend, hogy egyre inkább koncentrálódik az alkoholmentes sör eladása. Mennyiséget tekintve a hipermarket részaránya 29-ről 35 százalékra emelkedett, egyik évről a másikra. A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna mutatója pedig 14-ről 16 százalékra bővült. 

A 201-400 négyzetméteres üzletek 6 százalékos aránya változatlan maradt. Viszont a 200 négyzetméteres és kisebb bolttípusok részesedése kisebb lett.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!