Kategóriájában az Invitel Távközlési és Szolgáltató Zrt. illetve az MBT Magyarország Kft. lett a "Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban 2009" verseny két első helyezettje. A verseny két kategóriában zajlott, a vállalatok magyarországi kiszolgáló egységeinek száma alapján a 20 egység alatti és feletti vállalatokat rangsorolták. A díjakat konferenciával egybekötött ünnepélyes díjátadón vehették át a nyertesek Budapesten.
A 20 egységnél több ügyfélpontot működtető vállalatok közül - a részt vevő pénzügyi cégek között legjobbnak bizonyuló - Budapest Bank érte el a második helyezést, a harmadik az Otthon Centrum lett. A 20 egység alatti kategóriában második helyezett lett az Open House ingatlanközvetítő hálózat, míg a harmadik helyet a Signal Biztosító szerezte meg.
Kiemelkedő színvonalú szereplésük elismeréseként a szervezők a Duna House Franchise Kft.-t, az Euronics (Vöröskő Kft.-t), valamint a TUI Magyarország Kft.- t különdíjban részesítették.
A "Kiválóság az ügyfélkiszolgálásban 2009" versenyen több mint 20 neves vállalat vett részt a banki és biztosítási, telekommunikációs, franchise, és kereskedelmi szektorokból, valamint az utazási irodák piacáról. A megmérettetés a személyes ügyfélkezelés színvonalára koncentrált. Minden résztvevő cégnél négy hónapon át tartó, mintavétel alapján történő titkos próbavásárlások sorozata zajlott. A díj odaítélése a komplex tesztek eredményei alapján történt. A megmérettetés szakmai hátterét a ClientFirst Consulting Kft. és a Humán Erőforrás Alapítvány biztosította.
"Az összesített adatok arra utalnak, hogy a kiszolgálás környezete, a munkatársak megjelenése és az ügyfelek fogadása a cégek többségénél magas színvonalú. Amire érdemes jobban odafigyelni, azok az ügyfélkiszolgálás folyamatának apró elemei: például jobban fel kell hívni a vevők, ügyfelek figyelmét az új termékekre, szolgáltatásokra és az akciókra. A hasznos tanácsok az ügyfelekben azt a benyomást erősíthetik, hogy személyre szabott kiszolgálásban részesülnek. Emellett az ügyfélkiszolgálás fontos momentuma a búcsúzás szakasza, amelyet a következő találkozás, visszatérés első lépéseként szoktunk értelmezni. Egy kedves búcsúzó mondat megőrzi a pillanat élményét az ügyfélben, hatására pedig ajánlhatja a céget ismerőseinek, barátainak" – összegezték a verseny tapasztalatait a szervezők.
A "Kiválóság az ügyfélkiszolgálásban" versenyt 2010-ben is meghirdetik. A 2010-es üzleti vetélkedés fókuszában a személyes ügyfélkiszolgálás mellett a telefonos ügyfélszolgálatok tevékenysége áll majd.
Menedzsment Fórum