
Hagyományteremtő lehet a hazánkban idén először megrendezett Vállalati Világjátékok (World Corporate Games) rendezvénysorozat, melynek közép-európai "kistestvérét" csábítaná Magyarországra a játékok szervezője. "A tárgyalások még kezdeti stádiumban vannak, de annyi bizonyos, hogy a mostani, budapesti helyszín helyett szeretnénk az eseményt a Balaton partjára vinni, ezzel is megnyújtva a tó rövid szezonját" - mondta el az mfor.hu-nak Walkó Miklós, a játék hazai megjelenésében részt vállaló Magyar Turizmus Zrt. elnöki tanácsadója.
Alacsonyabb részvétel a vártnál
Az angolszász orientációjú versenyen, amelyet évente más helyszínen rendeznek meg, 80 vállalat képviseltette magát. Matuscsák Tamás, a játékok hazai szervezője mintegy kétezer résztvevőre számított. Végül ennél valamivel kevesebben, 1500-an vettek részt a megmérettetésen. Walkó Miklós ezt az alacsony hazai részvétellel, illetve a vállalati sportolási kultúra hiányával magyarázta. Mint megtudtuk, a legnagyobb részvételi arány az 1994-es dél-afrikai versenyen volt, ahol több mint tízezren versengtek.
A játék jövőjével kapcsolatban azonban a Magyar Turizmus Zrt. tanácsadója bizakodó, mivel a 2-3 napos itt-tartózkodás későbbi visszatérésre sarkallhatja a játékosokat és azok családját. Emellett, mivel a legtöbb résztvevő cég a magasabb szintű, vállalati, úgynevezett "incentive turizmus"-ban is főszerepet játszik, a versenyt lebonyolító város neve későbbi konferenciák lehetséges helyszíneként is felmerülhet.
"A brit IBM is indított csapatot. Néhányan most először jártak Magyarországon, így mindenképpen jelentősnek nevezném a verseny hatását" - fogalmazott Intődy Gábor, az IBM Magyarország pr-menedzsere. - "Ha a hazai vállalat nem is, az IBM bizonyosan szerepel a jövő évi játékokon" - tette hozzá. A hazai cégnél az év többi hónapjában is aktív sportélet zajlik, a vállalati sportklubnak a dolgozók 70 százaléka tagja.
Céges sport: akad jó példa
Ugyan a vállalaton belüli sport hazánkban még valóban nem általános, a résztvevő magyar cégek legtöbbje nemcsak a verseny idejére verbuvált csapatot. A 17 főt foglalkoztató Fob Kft. például golfban jeleskedett, és több érmet is begyűjtött. A kiírásról a golfklubban szereztek tudomást a dolgozók, a kupák pedig az irodát díszítik a jövőben.
"Szeretném azt hinni, hogy stratégiai, csapatépítő szempontból is van jelentősége az eseménynek. Kétlem azonban, hogy valóban így lenne" - mondta el megkeresésünkre Kiss György, a vállalat egyik tulajdonosa. A vezető arra a kérdésre is nemleges választ adott, van-e vállalati szempontból hozadéka a nemzetközi játékoknak. "A cég speciális területen, csak az iparral kereskedünk" - tette hozzá.
A hazai nagyobb és multinacionális vállalatok közül a KPMG, a Sanofi és a MOL is megtisztelte jelenlétével az eseményt. Az egyetlen visszatérő az olajipari cég volt, amely 2005-ben a zágrábi játékokon is szerepelt.
A 18 éves kupa történetében eddig 6400 vállalat mérte össze erejét valamely sportágban, őket folyamatosan tájékoztatják a következő esedékes versenyről és annak helyszínéről, publicitást nyújtva az adott településnek.
Istvánko Viktória