4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Két éve nem ért el heti szinten olyan magas közönségarányt a TV2, mint azt a 43. héten sikerült. A két csatorna a hét első négy napjának mindegyikén rendkívül szoros csatát vívott, ami merőben új felállás, hiszen korábban a hétköznapokat teljesen dominálta az RTL Klub. Az eddigi status quót a TV2 celebalázós műsora, az Ezek megőrültek borította fel, mely minden nap alaposan rávert a Vacsoracsatára.

Komoly változást hozott az elmúlt két hét a főműsoridős nézettségi versenyben. A heti beszámolók sablonos eleme, mely szerint az RTL Klub hétköznapi dominanciáját biztosító Vacsoracsata-Fókusz-Barátok közt trió ismét hozta a formáját, ezúttal teljesen megdőlt. Igaz a Berényi klán történetét még mindig óriási érdeklődés övezi, ám ezt megelőzően a piacvezető csatorna érzékeny veszteségeket szenvedett a kereskedelmileg fontos 18-49 éves korosztályban. Az előző héten főműsoridőben a 18-49 éves korosztály 30,1 százaléka kapcsolt az RTL Klub valamelyik műsorára, míg a kiemelt korcsoport átlagosan 27,2 százaléka nézte a TV2-t. Ezután a Viasat3 (5 % SHR), az M1 (4,3 % SHR), a Cool (3,4 % SHR) és a Film+ (3,2 % SHR) következett a nézettségért folyó harcban. A hét estéből ötöt nyert az RTL Klub, míg kettőt a TV2 szerzett meg.

Ha a Barátok közt nyári szüneteit jellemző tikkasztó napoktól eltekintünk, akkor közel két és fél éve, 2008 májusában sikerült hasonlóan erős nézettséget elérnie a TV-nek. Ha figyelembe vesszük, hogy hirdetési szempontból a legerősebbnek számító időszakban (október elejétől karácsonyig tartó két és fél hónap) tudott az RTL sarkára lépni a TV2, akkor – a nézettségi versenyt tekintve - igazán izgalmasnak ígérkezik az idei év vége. Igaz, november 20-tól az RTL Klub ismét rátesz egy lapáttal, hiszen akkor indítja a Való világ újabb szériáját, mely ismerve a bulvárműsorok övezte érdeklődést, valószínűsíthetően ismét fordulatot hoz majd. Nagy kérdés, hogy a meglehetősen igénytelen, kukkolós szórakoztatásra válaszul indítandó TV2-ös vetélkedő képes lehet-e a képernyők elé ültetni az embereket.

Az addig hátralevő három hétben azonban a TV2-nek úgy tűnik, lesz lehetősége megtépáznia az RTL Klub nimbuszát, hiszen a kora esti műsorfolyama hétről-hétre népszerűbb. Az Árva angyal című dél-amerikai szappanopera és a Tények immár hetek óta magasabb nézettséget hoz, mint a konkurencia sorozata és hírműsora, ám korábban az esti tévézés során a fenti programokat követően eddig az RTL-t választotta a nézők többsége. A 42. héten debütált Ezek megőrültek azonban megtörte a piacvezető nyerő trióját, majd a múlt héten a megélhetési celebek iránt tovább nőtt az érdeklődés. Ennek köszönhetően a bulvárhírdók (Fókusz vs. Aktív) versenyében is javított a TV2, hétfőn és pénteken nyertek ebben az idősávban, csütörtökön pedig csak minimálisan maradt alul az Aktív. Így a hétfő-szerdai időszakban, melyeket ugyan rendre megnyert az RTL, minden alkalommal 2 százalékponton belül volt az adók közötti különbség. Csütörtökön aztán visszavágott a TV2, és három százalékpontot vert vetélytársára.

Az állandó programelemek melletti műsorokat összehasonlítva hétfőn Dr. Csont (29,7% SHR) nyert az NCIS-szel szemben (25,1% SHR), majd a Showder Klub megelőzte a Gyilkos számokat. Kedden a Vészhelyzet (26,8% SHR), és a Grace Klinika (26,7% SHR) múlta felül a többször vetített A tábornok lánya című amerikai filmet (19,9% SHR). A szerdai napon a Doktor House ezúttal is jól szerepelt, és "megverte" az RTL Klubon vetített Megleslek.com című vígjátékot. Csütörtökön főműsoridőben egyedül a Barátok közt idősávjában tudott diadalmaskodni az RTL Klub, ezt követően a Csajozós film című limonádé nyakon vágta Jean-Claude Van Damme Vakvágányon című filmjét.

A pénteki nap a Megasztárnak köszönhetően totális TV2 diadalt hozott, az este minden idősávjában nyert a csatorna, összességében közel 22 százalékponttal maradt el vetélytársától az RTL Klub. Szombaton ennél is jóval nagyobb, 34 százalékpontos győzelmet aratott ugyanakkor a piacvezető csatorna. Az utcahosszal megnyert este kapcsán csupán egy dolog miatt kesereghettek az RTL Klub illetékesei, hogy az X-Faktor egy héttel korábbi bámulatos számait ezúttal nem sikerült megismételni. Az első négy szoros, és a két következő nagy különbséggel letudott nap után a vasárnap a könnyed szórakozásé volt, hiszen az RTL Klub egy családi mozit küldött harcba a TV2 romantikus vígjátékával szembe. Előbbi csatorna stratégiája lett a nyerő, hiszen a vasárnap este vetített Gorilla bácsi című amerikai akció-vígjáték (40,1% SHR) jelentősen megverte a PS. I love you (25,4% SHR) című mozit.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!