
Néhány éve úgy tűnt, jó lóra tett a Coca-Cola, amikor a Nestlével kötött egyezséget, és a két cég közösen igyekezett meghódítani az instant teák és kávék piacát. Az úgynevezett azonnal fogyasztható termékek szegmensében a Nestea igen szép sikereket ért el, az elmúlt időszakban azonban megtört a termék dinamikus térnyerése.
Miközben az ice teák piaca az Egyesült Államokban majd harminc százalékkal bővült, addig a Nestea értékesítése 16 százalékkal visszaesett. Így a Coke terméke csupán a negyedik az italok amerikai rangsorában, jócskán elmaradva a legnépszerűbb Arizona Ice Tea-től, számolt be egy iparági szaklap, a Beverage Digest. Nem véletlen, hogy az atlantai cég és svájci partnere között folyamatos tárgyalások folynak az együttműködést illetően. Egyes iparági elemzők azt sem tartják elképzelhetetlennek, hogy a két társaság közötti együttműködést felbontják, és saját termékkel rukkol ki a Coca-Cola.
Az üdítőital-gyártó óriás számára a visszaesés már csak azért is komoly fejfájást okoz, mivel a társaság sikertermékei, a szénsavas italok iránti kereslet megtorpant az elmúlt évben. Miközben a forgalmának csupán 5 százalékát adják a tea és kávé italok, az elemzők szerint egyértelműen ez a szegmens, amely kitörési lehetőséget jelenthet a vállalat számára.
Az amerikai vállalat az év elején dobta piacra kávés-üdítőitalát, amelyet Coca-Cola Blak néven árul. Az új, a klasszikus kóla és kávékivonatok keverékéből készült italt elsőként Franciaországba vezették be.
A kólagyártó mindazonáltal tovább szeretné erősíteni helyzetét a teák piacán is, ennek érdekében - még a Nestlével karöltve - több új ízt vezetnek be a nyáron, amelyektől komoly növekedést várnak. A négy új brand között az egyik egy zöldtea lesz, közölte a vállalat.