Az alacsony penetráció , mind a vezetékes, mind a mobil távközlés terén óriási lehetőslgeket tartogat a mindkét milliárdos lélekszámú államban. Indiában például vezetékes telefonból csak három jut száz emberre. Emellett a mobilpiaca is elképesztő ütemben fejlődik - havonta 2 millió készüléket adnak el - így több elemző is az eddig a befektetések szempontjából legnagyobb érdeklődéssel övezett Kína elé helyezi Indiát.
Az óriási piacban rejlő ígéretes növekedési lehetőségek egyre több szakember figyelmét kelti fel, és immár abefektetők körében komoly versenytársa lelt egymásban India és Kína. Az indiai üzleti modell a szabad piacra épül, és ellentétben a kínai duopóliummal, Indiában kemény küzdelmet vívtak egymással a szolgáltatók, amely sok erős céget szült a piacon, magyarázzák az elemzők miért lehet még vonzóbb a hindu ország Kínánál.
Kapcsolódó anyagok
Kétmilliárd mobilos lehet világszerte
Kínába hordják a pénzt
Fiatalok, gazdagok és túlélők
Csak India és Kína érdekli a befektetőket
Az európai mobilpiacok telítettségét látva a befeketetők a nagy növekedéssel kecsegtető ázsiai piacok felé fordulnak.