Az általunk korábban Tátika és Megasztár egyvelegeként nevesített saját gyártású műsor, Az ének iskolája most szombaton is toronymagasan vitte a TV2-nél a prímet - nem mellesleg ez volt az egyetlen este, melyet meg tudott magának nyerni a csatorna. Úgy tűnik, hogy az éneklő, ártatlan csöppségekkel olyat tettek a terítékre a TV2-nél, mely a lassan unalomig ismételt tehetségkutatók között igazi kuriózumnak számít, és erre a nézők egyelőre fogékonynak tűnnek. Ám teljesen érthető, hogy a sikerrel kecsegtető műsorra némi szkepticizmussal is tekintünk, hiszen anno a Voice is - mely némileg szakított a megszokott tehetségkutatós műsormenettel - eleinte nagy siker volt. Aztán adásról adásra fogyatkoztak a tévé előtt ülők körében azok, akik a Voice-t választották. Szóval egyelőre még nagy kérdés, hogy az új műsornál meddig tart az "újdonság varázsa".
Egyelőre azonban egész jól áll, hiszen a kereskedelmileg fontos célcsoportban, a 18-49 évesek körében a 9. legnézettebb műsor volt a múlt héten 35,1 százalékos közönségaránnyal. Megelőzni csak a rivális csatorna saját gyártású műsorai tudták: a Barátok közt, és két estén is ennél jobb közönségarányt ért el az Éjjel-nappal Budapest, de a hétfői Dr.Csont is többeket érdekelt. Viszont még ennél is sokkal jobban áll Az ének iskolája a teljes népesség körében, ahol is a hatodik legnézettebb műsor volt a héten 34,4 százalékos aránnyal, megelőzni pedig csak az öt Barátok közt epizód tudta.
Ezek után nem annyira meglepő, hogy a héten ismét az RTL Klub győzött a nézők körében összesített 24,2 százalékos közönségaránnyal, mely 0,6 százalékponttal kisebb viszont az egy héttel korábbinál. Ezzel szemben a TV2 17,5 százaléka mindössze 0,1 százalékponttal haladja meg a múlt heti közönségarányt, tehát ez is igazolja, hogy egy fecske nem csinál nyarat, és a sikeres szombat este mellett a hét többi napján nem tud feltámadni a csatorna.
A harmadik helyre szokás szerint a Cool tévé került 5,3 százalékkal, amivel épp csak megelőzték a Film+ 4,9 százalékát. A kis csatornák között egyébként kiélezett volt a verseny a héten, hiszen a negyedik helytől alig maradt el az MTV a maga 4,6 százalékos közönségarányával. A Viasat3 bár a múlt hetinél jobb számokat (3,7 százalék SHR) tudott elérni, az még mindig kevés volt ahhoz, hogy ne az utolsó helyet szerezze meg magának a nézőkért vívott harcban.
A 18-49 éves korcsoportban a hétfő estét simán nyerte az RTL Klub köszönhetően a két saját gyártású műsornak és a Dr.Csontnak, melyeket egyaránt a nézők közel 30 százaléka választotta. Ezzel szemben a TV2-nél a Tények volt a legnézettebb a 26,3 százalékos aránnyal. Kedd este a RTL Klub legjobb estéje volt, hiszen a Barátok köztet 32,2, az Éjjel-nappal Budapestet pedig 34,7 százaléka választotta a tévé előtt ülőknek, amivel szemben az Aktív és a Családi titkok a konkurens csatornán a nézők 16 százalékát tudta elérni.
Szerdán a TV2-n a A Sherlock és Watson és a Frizbi Hajdú Péterrel sem tudott az átlagnál jobb számokat produkálni, viszont az RTL Klubon a Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest után többen elkapcsolhattak, hiszen míg előbbieket a 18-49 éves tévé előtt ülők 30 százaléka választotta, a Szulejmán című sorozatot már "csak" 20 százalékuk. A csütörtök az RTL-nél is gyenge volt leszámítva a saját gyártású műsorokat, hiszen a két napi sorozat 33 százalékos közönségaránya után az Igazságosztókra már csak azok fele tartott ki (16,3 százalék), A rejtélyt pedig még ennél is kevesebben, a nézők 12,5 százaléka választotta. Ennek ellenére ezek még mindig jobb számok, mint amit a konkurens TV2 produkált.
Ennél egy fokkal jobban zárta a pénteket a két csatorna, szombaton a gyerekek után (32 százalék SHR) a Lara Croft is többeket kötött le (17,4 százalék SHR), mint az RTL Klub a Pokoli áramszünet című műsorával, melyet a nézők 15 százaléka választotta. Vasárnap aztán javított az RTL Klub, a TV2 pedig visszaállt a hétközbeni átlagos teljesítményre. A Nemzetbiztonság Bt-t a nézők 15,5 százaléka választotta, az utána következő Mission Impossible 3-at még ennél is egy kicsit kevesebben. Az RTL-en vetített Cobra 11 a nézők 32,4 százalékát kötötte le, míg a Tintaszív című film 24,7 százalékát tartotta a tévé előtt.
mfor.hu