4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Két hete indította útjára a TV2 legújabb saját gyártású műsorát, mellyel nemcsak az első hétvégén, de most szombaton is el tudta csábítani a nézőket a konkurens csatornáktól. A hét többi napján azonban labdába sem tud rúgni az RTL Klub mellett.

Az általunk korábban Tátika és Megasztár egyvelegeként nevesített saját gyártású műsor, Az ének iskolája most szombaton is toronymagasan vitte a TV2-nél a prímet - nem mellesleg ez volt az egyetlen este, melyet meg tudott magának nyerni a csatorna. Úgy tűnik, hogy az éneklő, ártatlan csöppségekkel olyat tettek a terítékre a TV2-nél, mely a lassan unalomig ismételt tehetségkutatók között igazi kuriózumnak számít, és erre a nézők egyelőre fogékonynak tűnnek. Ám teljesen érthető, hogy a sikerrel kecsegtető műsorra némi szkepticizmussal is tekintünk, hiszen anno a Voice is - mely némileg szakított a megszokott tehetségkutatós műsormenettel - eleinte nagy siker volt. Aztán adásról adásra fogyatkoztak a tévé előtt ülők körében azok, akik a Voice-t választották. Szóval egyelőre még nagy kérdés, hogy az új műsornál meddig tart az "újdonság varázsa".

Egyelőre azonban egész jól áll, hiszen a kereskedelmileg fontos célcsoportban, a 18-49 évesek körében a 9. legnézettebb műsor volt a múlt héten 35,1 százalékos közönségaránnyal. Megelőzni csak a rivális csatorna saját gyártású műsorai tudták: a Barátok közt, és két estén is ennél jobb közönségarányt ért el az Éjjel-nappal Budapest, de a hétfői Dr.Csont is többeket érdekelt. Viszont még ennél is sokkal jobban áll Az ének iskolája a teljes népesség körében, ahol is a hatodik legnézettebb műsor volt a héten 34,4 százalékos aránnyal, megelőzni pedig csak az öt Barátok közt epizód tudta.

Ezek után nem annyira meglepő, hogy a héten ismét az RTL Klub győzött a nézők körében összesített 24,2 százalékos közönségaránnyal, mely 0,6 százalékponttal kisebb viszont az egy héttel korábbinál. Ezzel szemben a TV2 17,5 százaléka mindössze 0,1 százalékponttal haladja meg a múlt heti közönségarányt, tehát ez is igazolja, hogy egy fecske nem csinál nyarat, és a sikeres szombat este mellett a hét többi napján nem tud feltámadni a csatorna.

A harmadik helyre szokás szerint a Cool tévé került 5,3 százalékkal, amivel épp csak megelőzték a Film+ 4,9 százalékát. A kis csatornák között egyébként kiélezett volt a verseny a héten, hiszen a negyedik helytől alig maradt el az MTV a maga 4,6 százalékos közönségarányával. A Viasat3 bár a múlt hetinél jobb számokat (3,7 százalék SHR) tudott elérni, az még mindig kevés volt ahhoz, hogy ne az utolsó helyet szerezze meg magának a nézőkért vívott harcban.

A 18-49 éves korcsoportban a hétfő estét simán nyerte az RTL Klub köszönhetően a két saját gyártású műsornak és a Dr.Csontnak, melyeket egyaránt a nézők közel 30 százaléka választotta. Ezzel szemben a TV2-nél a Tények volt a legnézettebb a 26,3 százalékos aránnyal. Kedd este a RTL Klub legjobb estéje volt, hiszen a Barátok köztet 32,2, az Éjjel-nappal Budapestet pedig 34,7 százaléka választotta a tévé előtt ülőknek, amivel szemben az Aktív és a Családi titkok a konkurens csatornán a nézők 16 százalékát tudta elérni.

Szerdán a TV2-n a A Sherlock és Watson és a Frizbi Hajdú Péterrel sem tudott az átlagnál jobb számokat produkálni, viszont az RTL Klubon a Barátok közt és az  Éjjel-nappal Budapest után többen elkapcsolhattak, hiszen míg előbbieket a 18-49 éves tévé előtt ülők 30 százaléka választotta, a Szulejmán című sorozatot már "csak" 20 százalékuk. A csütörtök az RTL-nél is gyenge volt leszámítva a saját gyártású műsorokat, hiszen a két napi sorozat 33 százalékos közönségaránya után az Igazságosztókra már csak azok fele tartott ki (16,3 százalék), A rejtélyt pedig még ennél is kevesebben, a nézők 12,5 százaléka választotta. Ennek ellenére ezek még mindig jobb számok, mint amit a konkurens TV2 produkált.

Ennél egy fokkal jobban zárta a pénteket a két csatorna, szombaton a gyerekek után (32 százalék SHR) a Lara Croft is többeket kötött le (17,4 százalék SHR), mint az RTL Klub a Pokoli áramszünet című műsorával, melyet a nézők 15 százaléka választotta. Vasárnap aztán javított az RTL Klub, a TV2 pedig visszaállt a hétközbeni átlagos teljesítményre. A Nemzetbiztonság Bt-t a nézők 15,5 százaléka választotta, az utána következő Mission Impossible 3-at még ennél is egy kicsit kevesebben. Az RTL-en vetített Cobra 11 a nézők 32,4 százalékát kötötte le, míg a Tintaszív című film 24,7 százalékát tartotta a tévé előtt.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!