4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ahogy az elmúlt hetekben jeleztük, a TV2 nézettsége igencsak leült, és úgy tűnik, ez aligha fog a nyár folyamán megváltozni. A médiacsoport kábelcsatornái viszont meg-megvillantak a múlt héten.

A nyári időszakban hagyományosan leengednek a kereskedelmi tévék, és elvétve adnak sajátgyártású műsort. Sokkal inkább jellemző, hogy ebben az időszakban egyrészt előveszik a korábbi sikeres műsorokat, és azokat ismétlik, vagy az archívum mélyéről olyan filmeket, sorozatokat tűznek műsorra, amelyeket a hirdetések miatt fontosabb időszakokban nem adnának le.

Néhány évvel ezelőtt az RTL Klub még azt a luxust is megengedte magának, hogy a nyári időszakban a legsikeresebb hétköznapi műsorát, a Barátok közt szappanoperát nyaralni küldte. Ma ezt már nem tudja a csatorna megtenni, és az Éjjel-nappal Budapest is folyamatosan képernyőn van, ami így együtt biztosítja azt, hogy az RTL Klub legyen folyamatosan a legnézettebb adó.

A piacvezető most sem gondolta egyébként nagyon túl a dolgokat, hiszen a fenti két műsor mellett jellemzően ismétlésekkel szórakoztatják a nézőket. Így olyan közönségkedvenc műsorok ismétlése látható a piacvezető kereskedelmi csatornán, mint például a Celeb vagyok, ments ki innen!, a Gyertek át!, az 1 perc és nyersz! Július 1-jétől pedig A mi kis falunk is visszatér a képernyőre.


Utóbbi kapcsán mindenképpen érdemes megemlíteni, hogy a sorozat első epizódját másodszor is sokan nézték, a csatorna átlagos közönségarányánál ugyanis magasabb számokat hozott a kereskedelmi célcsoportban. Az összesített listán a sorozat a hetedik legnézettebb műsor lett (a 18-49 évesek körében), a rangsort ezúttal is a Barátok közt vezette. A második a vasárnap este vetített Utazás a rejtélyes szigetre című film lett, míg a harmadik a szintén aznap műsorra tűzött Cobra 11 sorozat aktuális része. A Híradó megelőzte az Éjjel-nappal Budapestet, így ezúttal csak a rangsor ötödik helyére került. Az RTL-es műsorok dominanciáját jelzi, hogy az top 10-be csak a csatorna műsorai kerültek. Némileg meglepő módon a TV2 legnézettebb műsorát, a Tényeket megelőzte a F+ csatornán vetített Oscar című film. Ráadásul a TV2 százait ezúttal csak minimálisan kozmetikázta az Üvegtigris, amelynek harmadik részének közönségaránya meghaladta ugyan a csatorna átlagos számát, ám hatalmasat nem sikerült lendítenie azon.

A mi kis falunk ismétlése is jól teljesített

A TV2 az 50 legnézettebb műsort felsoroló listán a középmezőnyben tudta több programmal képviseltetni magát, illetve a kábelcsatornái révén vigasztalódhatott. Így például a Super TV2 öt műsorral, míg a Mozi+ 2 filmmel is felkerült a listára. Bár nem a 18-49-es korosztálynak szól, de a csoporthoz tartozó Izaura TV-n egy új török sorozattal is erősít a következő hetekben. Július 3-án 20 órától mutatkozik be hazánkban a Piszkos Pénz, tiszta szerelem (Kara Para Aşk) című török sikersorozat, a Fatmagülből ismert Engin Akyürek főszereplésével.

Ha már a kereskedelmi célcsoport legnézettebb műsorait említettük, érdemes megjegyezni, hogy a köztévé ismét sporttal és klasszikusokkal tudta magát a nézőkkel észrevetetni. Az M4 Sporton a vasárnapi Konföderációs Kupa döntője vonzott komolyabb közönséget, míg az örökzöldeket bemutató M3 a már-már szokásosnak mondható Szomszédok epizód mellett a 70-80-as éve egyik legsikeresebb ifjúsági sorozatával, a Tüskevárral is viszonylag sok nézőt elért.

A 25. héten főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban, az RTL Klub minden estét megnyert, a képernyők előtt ülők 15,4 százaléka követte a csatorna műsorait. A TV2 esetében érdemi elmozdulás nem volt, az átlagos közönségaránya 8,2 százalék lett. Az RTL két legerősebb kábelcsatornája közül a F+ (5,8% SHR) teljesített jól, míg a Cool (3,2% SHR) ismét lejtőre került. A sort a Viasat3 (2,4% SHR), és a Duna TV (2,1% SHR) zárta.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!