A nyári időszakban hagyományosan leengednek a kereskedelmi tévék, és elvétve adnak sajátgyártású műsort. Sokkal inkább jellemző, hogy ebben az időszakban egyrészt előveszik a korábbi sikeres műsorokat, és azokat ismétlik, vagy az archívum mélyéről olyan filmeket, sorozatokat tűznek műsorra, amelyeket a hirdetések miatt fontosabb időszakokban nem adnának le.
Néhány évvel ezelőtt az RTL Klub még azt a luxust is megengedte magának, hogy a nyári időszakban a legsikeresebb hétköznapi műsorát, a Barátok közt szappanoperát nyaralni küldte. Ma ezt már nem tudja a csatorna megtenni, és az Éjjel-nappal Budapest is folyamatosan képernyőn van, ami így együtt biztosítja azt, hogy az RTL Klub legyen folyamatosan a legnézettebb adó.
A piacvezető most sem gondolta egyébként nagyon túl a dolgokat, hiszen a fenti két műsor mellett jellemzően ismétlésekkel szórakoztatják a nézőket. Így olyan közönségkedvenc műsorok ismétlése látható a piacvezető kereskedelmi csatornán, mint például a Celeb vagyok, ments ki innen!, a Gyertek át!, az 1 perc és nyersz! Július 1-jétől pedig A mi kis falunk is visszatér a képernyőre.
Utóbbi kapcsán mindenképpen érdemes megemlíteni, hogy a sorozat első epizódját másodszor is sokan nézték, a csatorna átlagos közönségarányánál ugyanis magasabb számokat hozott a kereskedelmi célcsoportban. Az összesített listán a sorozat a hetedik legnézettebb műsor lett (a 18-49 évesek körében), a rangsort ezúttal is a Barátok közt vezette. A második a vasárnap este vetített Utazás a rejtélyes szigetre című film lett, míg a harmadik a szintén aznap műsorra tűzött Cobra 11 sorozat aktuális része. A Híradó megelőzte az Éjjel-nappal Budapestet, így ezúttal csak a rangsor ötödik helyére került. Az RTL-es műsorok dominanciáját jelzi, hogy az top 10-be csak a csatorna műsorai kerültek. Némileg meglepő módon a TV2 legnézettebb műsorát, a Tényeket megelőzte a F+ csatornán vetített Oscar című film. Ráadásul a TV2 százait ezúttal csak minimálisan kozmetikázta az Üvegtigris, amelynek harmadik részének közönségaránya meghaladta ugyan a csatorna átlagos számát, ám hatalmasat nem sikerült lendítenie azon.
A TV2 az 50 legnézettebb műsort felsoroló listán a középmezőnyben tudta több programmal képviseltetni magát, illetve a kábelcsatornái révén vigasztalódhatott. Így például a Super TV2 öt műsorral, míg a Mozi+ 2 filmmel is felkerült a listára. Bár nem a 18-49-es korosztálynak szól, de a csoporthoz tartozó Izaura TV-n egy új török sorozattal is erősít a következő hetekben. Július 3-án 20 órától mutatkozik be hazánkban a Piszkos Pénz, tiszta szerelem (Kara Para Aşk) című török sikersorozat, a Fatmagülből ismert Engin Akyürek főszereplésével.
Ha már a kereskedelmi célcsoport legnézettebb műsorait említettük, érdemes megjegyezni, hogy a köztévé ismét sporttal és klasszikusokkal tudta magát a nézőkkel észrevetetni. Az M4 Sporton a vasárnapi Konföderációs Kupa döntője vonzott komolyabb közönséget, míg az örökzöldeket bemutató M3 a már-már szokásosnak mondható Szomszédok epizód mellett a 70-80-as éve egyik legsikeresebb ifjúsági sorozatával, a Tüskevárral is viszonylag sok nézőt elért.
A 25. héten főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban, az RTL Klub minden estét megnyert, a képernyők előtt ülők 15,4 százaléka követte a csatorna műsorait. A TV2 esetében érdemi elmozdulás nem volt, az átlagos közönségaránya 8,2 százalék lett. Az RTL két legerősebb kábelcsatornája közül a F+ (5,8% SHR) teljesített jól, míg a Cool (3,2% SHR) ismét lejtőre került. A sort a Viasat3 (2,4% SHR), és a Duna TV (2,1% SHR) zárta.
mfor.hu