A múlt héten a TV2 főműsoridőben 1,2 százalékpontot veszített korábbi négy heti átlagához képest. Az RTL Klub ezzel szemben 3 százalékot hozott főműsoridőben, derül ki a TV2 közleményéből. Ebben szerepet játszott, hogy mind a húsvét hétfői nézettségi versenyben, mind a vasárnapi parlamenti választások kapcsán (ahol este 7 és 10 között az ilyen műsorral készülő adók műsorvezetői gyakorlatilag stand-up commedyt voltak kénytelenek rögtönözni az OVB azon döntését követően, hogy meghosszabbították a kampánycsendet) jócskán konkurenseire vert az RTL Klub.
A középmezőny csatornái közül dobogós a hosszú hétvégéken hagyományosan jól teljesítő Film+ (5,5% SHR), negyedik a közszolgálati m1 (4,8% SHR), ötödik a Viasat3 (4,7% SHR), őt követi a Cool TV (3,4% SHR).
A hét első napján Jack Sparrow kalandjai rengeteg nézőt csaltak az RTL Klub képernyője elé (Karib-tenger kalózai 40,2%). A mozis trilógia nyitórészének sikerét megirigyelve másnap a Barátok közt is hasonló kiugró nézettséget produkált (40,1% SHR). A Berényi család történetét feldolgozó szappanopera a hét többi napján is igen jó nézettséget produkált. Igaz a Vacsoracsata-Fókusz-Barátok közt karaván a hét minden napján megverte a konkurens műsorokat.
Miután az ünnep miatt a szokásos krimi hétfő elmaradt, a TV2 ezúttal csak szerint szerdán vigasztalódhatott. A 18-49 éves korosztályban továbbra is Doktor House a legnépszerűbb sorozathős a TV2 kínálatából, a szerdai epizódot több mint 620 ezer néző követte (31,9% SHR), a doki és a Lila akác köz feleségei (29% SHR) második alkalommal is leiskolázták a konkurens Rendőrakadémiát (24,5% SHR).
Eddigi legjobb teljesítményét mutatta a Mr és Mrs (23,1% SHR) hétfőn a TV2-n, ráadásul nem kisebb ellenfél, mint a Karib tenger kalózai ellenében (875 ezer néző a 18-49-es korosztályból), a Sztárpár Show a 18-49-es korosztályból 458 ezer nézőt ültetett a képernyők elé.
A TV2 közleménye hosszabban elemezte a vasárnapi történéseket. Eszerint a választások estéje hozta a legizgalmasabb párbajt a csatornák nézettségi versenyében. A kereskedelmi csatornák az esti híradókat követően rövid választási bejelentkezéssel kezdték az estét, ez 18-49-ben és teljes lakosságban is az RTL-nek hozott több nézőt, míg az m1 választási műsorát a két kereskedelmi csatornához képest relatíve kevesen nézték.
A meghosszabbított kampánycsendről hozott teljesen váratlan OVB döntés nyomán a TV2 kényszerűen, a műsorújságban meg nem jelentetett filmet volt kénytelen sugározni, a döntés az estére eredetileg is filmmel (Garfield) készülő RTL Klubnak azonban jól jött, így az esti filmek párharcából utóbbi került ki győztesen.
A TV2 közleménye szerint a kampánycsend feloldását követően fokozatosan fordult a kocka, és a csatorna műsorát ettől kezdve többen nézték (a teljes lakosság körében), mint az RTL Klubon sugárzott választási műsort. Igaz, az adatok szerint ebben az idősávban (és korcsoportban) az M1 műsora tört az élre.
Menedzsment Fórum