3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A múlt héten sem tört meg az X-Faktor hegemóniája, az RTL Klub tehetségkutatója gyakorlatilag indulása óta a legnézettebb hazai tévéműsor. A nagy rivális The Voice a legutóbbi javulás után megint visszacsúszott, visszaállt a korábbi különbség a két tehetségkutató között.

Hiába féltették sokan Zámbó Krisztián kiesésétől az X-Faktort, az RTL Klub tehetségkutatója a múlt héten sem fékezett, közel kétmillió nézőjével a legnézettebb magyar tévéműsor volt. Persze voltak már ennél jobb számaik is, de jelen pillanatban ennyi is elég ahhoz, hogy a tehetségkutató uralja a piacot a fanyalgó kritikusok ellenére is. A TV2 péntek esti hasonló műsora kapcsán legutóbb arról írhattunk, hogy jelentős javulás volt tapasztalható a 47. héten, hiszen majdnem 10 százalékkal növelte közönségarányát a The Voice, ezzel pedig a 40 százalékos arányt ostromolta. Most azonban az derült ki a múlt pénteki adásból, hogy csak egyszeri fellángolásra volt képes a műsor, hiszen a mostani 1,2 millió néző 26,6 százalékos közönségarányt jelentett szemben az X-Faktor szombati 41,2 százalékával. A 18-49 év közötti korosztályban az egy héttel korábban 130 ezerre csökkent különbség most ismét majdnem 250 ezerre emelkedett a két húzóműsor között.

A múlt hét egyes napjait vizsgálva továbbra is az látszik, hogy a TV2 csak pénteken tudja maga mögé utasítani az RTL Klubot a 18-49-es kereskedelmileg fontos korosztályban. A The Voice indulása óta a péntek hagyományosan a "kisebb" kereskedelmi csatorna legjobb napja, hiszen a tehetségkutató még az RTL napi szappanoperáját, a Barátok köztöt is legyőzi. A péntek estén kívül a keddi Transformers második fele hozott még sikert a TV2-nek, illetve szombat este a Tények tudta kicsivel megelőzni az RTL Híradóját. A két esti hírműsor közötti versenyt egyébként rendre az RTL nyerte, nem ritkán tíz százalékot verve a riválisra nézettségben. Ráadásul hiába az egyórásra nyújtott Tények, az RTL-en futó A kód című kvízjáték ellen sem tudtak labdába rúgni a múlt héten. A köztévé most nem tudott komolyan beszállni a versenybe, hiszen nem volt Forma-1-es futam, és válogatott focimeccs sem. Az M1 legnézettebb műsora sem tudott felkerülni az 50-es toplistára, a Szeretlek, Magyarország! című show-t a teljes lakosság körében 750 ezren nézték.

Talán a karácsony közeledtét jelzi, hogy mindkét nagy kereskedelmi csatorna veszített főműsoridős nézettségéből a kereskedelmileg fontos korosztályban, vagyis kevesebbet tévézett az érintett korosztály, mint egy héttel korábban. Az RTL Klub a 47. héten elért 29,3 százalékos átlagos közönségarány után a múlt héten 28,7 százalékra esett vissza, míg a TV2 nem kis részben a The Voice újabb megtorpanása miatt 19,6 százalékról 18 százalékra rontotta arányát.

A legnagyobb különbség a hétvégén volt a két adó között, hiszen szombaton az X-Faktor tündöklése miatt több mint négyszer akkora volt az RTL közönségaránya, a TV2 a 10 százalékot sem ért el. Vasárnap a vámpíros maraton újabb része, vagyis a Twilight hozta az estét az RTL-nek, a film nagyon elverte a Kung fu pandát és Hajdú Péter Frizbijét. A vasárnap esti film egyébként több nézőt ültetett a tévé elé, mint a péntek esti Voice, de ezt persze nem feltétlenül érdemes összehasonlítani, hiszen a hétvégi esték mindig több nézőt hoznak, mint egy hétköznap.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!