2p

Citylight, letölthető játék és vírusmarketing is népszerűsíti a leghosszabb villamos kampányát. Televíziós megjelenésre a büdzséből nem telt.

"Hazai tapasztalatunk még nem volt, de külföldön már több közlekedési vállalat is alkalmazott gerilla marketinget" - mondta Vitéz Ágnes, a BKV marketing főosztályvezetője, honnan jött az ötlet, hogy nem csak hagyományos reklámeszközzel élt a vállalat. "A visszajelzések pozitívak, még külföldről is érkezett megkeresés a fülbemászó tangóharmonikás dallamok miatt" - tette hozzá a vezető.

Az utóbbi években arculatváltáson átesett BKV a fiatalok, a gyerekek felé próbált nyitni a szokatlan eszköz bevetésével. "A cél az volt, hogy az
alacsony költségvetéshez képest minél szélesebb körben megismertessük és megkedveltessük az új villamosokat, de azt is beláttuk, hogy a célcsoport nagy része reklámkerülő, így a klasszikus reklámeszközök kevésbé hatékonyak náluk" - magyarázta Kovács Éva, a kampánnyal megbízott Well Reklám és Pr ügynökség munkatársa. "Megfelelő formába csomagolva az üzenetet az egyébként reklámkerülő befogadó maga küldi tovább, így a kommunikáció öngerjesztő módon működik. A film legfőképp vírusmailben terjed, de a BKV honlapjáról is le lehet tölteni" - tette hozzá Kovács Éva. A honlapról egyébként játék, e-card és képernyővédő is letölthető.

Nem feltétlen pénztárca kímélő

A gerilla vagy vírusmarketing az utóbbi időben egyre népszerűbb reklámeszköznek számít a hazai vállalatok körében. Ugyan a módszert főként akkor választják a hirdetők, ha spórolni szeretnének, Barna Tamás, a Repuplic of Art ügyvezetője egy nemrégiben, a témában tartott kerekasztal beszélgetésen leszögezte, akad számos ellenpélda is.

A Rauch-nak készített futurisztikus kisfilmjük, mely Budapest 2050-es "jövőjét" vázolta fel, költségvetésében meghaladta a gerilla akcióknál szokásos összegeket a speciális technikának köszönhetően. A meghökkentő elemeket sem nélkülöző nyugati téri Vodafone vagy PepsiMax akció ugyancsak nem lehetett olcsó mulatság.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!