Öt-tíz év, és letisztul a piac
Webster a konferencián annak a véleményének adott hangot, hogy a fapados légitársaságok a következő 5-10 évben a rövidebb desztinációkról teljesen ki fogják szorítani a hagyományos vállalatokat, míg azok a transzatlanti és egyéb távolsági járatokon kell, hogy nyereséget termeljenek. O'Leary szerint a diszkont légitársaságok stratégiáját nem az fogja meghatározni, hogy kik a konkurenseik, ennél sokkal fontosabb, hogy a már megszokott alacsony árakat tartani tudják. Ez pedig attól függ, milyen célpontokat tudnak a menetrendükbe illeszteni.
Abban mind a két fapados óriás vezetője egyetértett, hogy a légitársaságok üzleti modellje életképes, azt nem kell felülvizsgálni. Állandó ellenőrzést igényel ugyanakkor az egyes járatok kihasználtsága, és vizsgálni kell az új, profitábilis szolgáltatások bevezetését és a költségcsökkentési lehetőségeket. Ha például valamely járat csak szezonális igényt fed le, akkor nem szabad üzemeltetni az egész évben.
Ezzel párhuzamosan határozottan kell fellépni, ha a repülőterek túl nagy költséget rónak a légitársaságra és az utasokra. Nem véletlen, hogy az EasyJet például a magas reptéri díjakra hivatkozva szüntette meg zürichi járatait. A fapadosoknak figyelmet kell fordítani arra is, hogy a mostani erőteljes növekedés üteme a következő öt-tíz évben biztosan megtorpan, ami újabb kihívások elé állítja majd őket.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
100 millió utas lehet a fapadosokon
A magas üzemanyagár sem állíthatja meg a legjobb fapadosokat
Három év kemény harc vár a fapadosokra
Csak néhány fapados marad meg Európában
A két legnagyobb európai diszkont-légitársaság vezetői készen állnak a következő időszak kíméletlen küzdelmére, amelynek végén csak néhány cég marad talpon. Helyzetüket nehezíti, hogy a hagyományos profilú vállalatok mellett az újonnan alakuló fapadosok keltette konkurenciával is számolniuk kell.