2p

A Csatorna-alagutat működtető Eurotunnel részvénytársaság 1,4 millió euró adózás utáni nyereséget ért el tavaly az egy évvel korábbi 34 millió euró után. A 96 százalékos visszaesés egy tűzeset, a gazdasági válság és a vonatforgalmat karácsonykor napokra megbénító tél következménye a cég kedden megjelent közleménye szerint.

A Franciaországot Nagy-Britanniával összekötő alagútban a rendkívül fagyos decemberi időjárás miatt napokra leállt a vonatforgalom, miután egymás után hat Eurostar-szerelvény elromlott és bennragadt az alagútpár London felé tartó ágában. A 300 kilométeres sebességgel közlekedő szupervonatok elektronikai berendezéseit a külső hideg, és a Csatorna-alagút meleg, párás levegője közti különbség, valamint a szerelvények által beszívott és az alagútban olvadni kezdő hó tette tönkre, éppen a karácsony előtti csúcsforgalomban.

A profitot apasztó forgalomcsökkenés további oka a 2008 őszi tűzeset, amely hónapokig tartó fennakadásokat okozott. A nyereséget a gazdasági válság is visszavetette - mondta Jacques Gounon vezérigazgató, aki a nehézségek dacára bizakodó; a társaság várakozásai szerint a válság enyhülésével, a kereskedelem élénkülésével az év vége felé az alagút részaránya ismét elérheti a korábbi, 38 százalékos részarányt a kontinens és Nagy-Britannia közti teherforgalomban. Ez tavaly 32 százalékra csökkent.

A Csalagútnak is nevezett alagutat üzemeltető brit-francia részvénytársaság bevétele 2009-ben 571 millió euró volt, 16 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál. Egyedül a karácsonyi Eurostar-káosz 8 millió eurós kiesést okozott.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!