Múlt héten arról írtunk, hogy a TV2 Az Ének iskolája című műsorával toronymagasan megveri a rivális csatornát. Ezzel kapcsolatban viszont benne volt a pakliban, hogy a kezdeti lelkesedés a nézőkben a Voice-hoz hasonlóan az első néhány adás után kifullad majd, és a műsor nézettsége csökkenésnek indul. A 18. héten igaz, hogy a kereskedelmileg fontos 18-49 éves korosztályban és a teljes lakosság körében is némileg csökkent a közönségaránya az előző hetihez képest, ám emiatt felesleges megkongatni a vészharangokat. Pláne, hogy múlt héten átlagosan is kevesebben ülhettek a televízió előtt, hiszen más műsorok is mutattak hasonló mérséklődést.
Ezzel magyarázható az is, hogy míg múlt héten még "csak" a 9. legnézettebb műsor volt a 18-49 évesek körében, a teljes lakosságra vetítve pedig a 6., most ezek a helyezések sorrendben a 8.-ra és a 4.-re változtak. A szűkebb társadalmi réteget tekintve az éneklő gyermekek közönségaránya 34,9 százalék volt, míg a teljes lakosság körében 33,4. Ezt pedig nevezhetjük "nagy csodának" is, hiszen még az igen nagy sikerrel startoló, újfajta tehetségkutatóra kiéhezett közönséget kiszolgáló Voice is csak 32-33 százalékról tudott indulni, aztán a harmadik adás után bekövetkezett a zuhanás, és már nem volt képes magához térni a műsor. Ezzel szemben a gyerkőcök harmadik adás óta képesek 35 százalék körüli számokat hozni a csatornának.
Összesítve azonban ez a sikercsepp elvész a nagy tengerben, hiszen a 18. heti 17,5 százalékos közönségarány pont ugyanannyi, mint a megelőző héten volt. Ezzel párhuzamosan az RTL Klub közönségaránya a kereskedelmileg fontos 18-49 éves korcsoportban az előző hetinél alacsonyabb, 21,8 százalékos lett. Érdekesség még, hogy a TV2 mellett a Viasat3 (3,7 százalék SHR) nézettsége sem változott egy hét alatt. Az M1, a Cool és a Film+ viszont növekedni tudott. A közszolgálati csatorna 4,9, a Film+ 5,3, a Cool pedig 6 százalékos arányt könyvelhet el a múlt hétre.
Mivel a múlt hét közepén kaptunk egy szabadnapot, ami a csatornáknál is külön műsorrendet jelentett, jól kitűnik, hogy mennyire is húzóelemek az RTL-nél a saját gyártású műsorok. Ahogy azt már megszokhattuk ugyanis, minden hétköznap estét elvitt az RTL Klub, ám a fölénye szerdán már nem volt annyira egyértelmű, mint más estéken.
A hétfői nap megkérdőjelezhetetlenül az övék volt, hiszen délután fél 5-től éjjel fél 12-ig minden műsoruk többeket ültetett le a tévék elé, mint a másik nagy csatornáé. Közül is nem meglepő módon a Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest vitte a prímet sorrendben 30 és 31,3 százalékos közönségaránnyal, amivel szemben a TV2 legnézettebbje a Tények volt 22 százalékkal. Kedden megismétlődött a hétfői menetrend, már ami a sikereket illeti. Míg az RTL Klub legkedveltebb műsora a bulizó budapesti fiatalokról szóló sorozat volt 30,3 százalékkal, addig a másik adó legnézettebbje a Tények volt immár 20 százalékot sem elérő aránnyal.
Aztán jött a szerda, amikor nem volt munka, nem voltak saját gyártású műsorok sem, és máris jobban megoszlottak a nézők. Míg az RTL Klub a kora estét elvitte a Híradóval (22,2 százalék SHR) és A kincses szigettel (16,6 százalék SHR), addig a későbbi órák már a TV2-é lettek. A Görögbe fogadva legnézettebb perceiben a 18-49 évesek 20,8 százalékát kötötte le, az utána következő Katasztrófafilm pedig 16,4 százalékát. A kincses sziget következő része a másik adón ezzel szemben 12,8 százalékot érdekelt a nézők közül, a Fejcserés támadás pedig 14,5-et.
Csütörtökön aztán helyreállt a "rend": a Barátok köztig vitte a prímet az RTL Klub, az utána következő Igazságosztókra, A rejtélyre és a Brandmaniára viszont kevesebben voltak kíváncsiak, mint a TV2-n vetített Szellemlovas című filmre. Pénteken viszont a Barátok közt után is az RTL-n maradtak a nézők: A zöld íjász és az azt követő két Gyilkos elmék című sorozat egyaránt majdnem kétszer több nézőt kötött le, mint a Családi titkok, a Jóban rosszban és az Amerika kedvencei a másik adón.
A szombat este viszont szinte végig a TV2-é volt köszönhetően Az ének iskolájának, melyet 34,9 százaléka választott a tévék előtt ülőknek, akik nem mellesleg annak véget értével sem kapcsoltak el azonnal tömegesen, hiszen a Lara Croft - Tomb Raidert is a nézők 24,3 százaléka választotta az első fél órában. Vasárnap este ismét megosztott lett a két csatorna között a nézettség szempontjából, hiszen míg a kora esti Cobra 11 a nézők 24,1 százalékát érdekelte, az utána következő A csajok háborúja helyett sokan a Holiday című filmet választották a TV2-n - annak is az első óráját. A végére azonban veszített előnyéből, hiszen a másik csatorna műsora többeket lekötött.
mfor.hu