5p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Még az amúgy nagy sikerrel rajtoló Voice sem tudott a kezdetekben 35 százalék közeli közönségarányt elérni. Az éneklő gyermekek azonban a harmadik adással is vitték a prímet, és hozzák az említett szint közelébe a nézettséget.

Múlt héten arról írtunk, hogy a TV2 Az Ének iskolája című műsorával toronymagasan megveri a rivális csatornát. Ezzel kapcsolatban viszont benne volt a pakliban, hogy a kezdeti lelkesedés a nézőkben a Voice-hoz hasonlóan az első néhány adás után kifullad majd, és a műsor nézettsége csökkenésnek indul. A 18. héten igaz, hogy a kereskedelmileg fontos 18-49 éves korosztályban és a teljes lakosság körében is némileg csökkent a közönségaránya az előző hetihez képest, ám emiatt felesleges megkongatni a vészharangokat. Pláne, hogy múlt héten átlagosan is kevesebben ülhettek a televízió előtt, hiszen más műsorok is mutattak hasonló mérséklődést.

Ezzel magyarázható az is, hogy míg múlt héten még "csak" a 9. legnézettebb műsor volt a 18-49 évesek körében, a teljes lakosságra vetítve pedig a 6., most ezek a helyezések sorrendben a 8.-ra és a 4.-re változtak. A szűkebb társadalmi réteget tekintve az éneklő gyermekek közönségaránya 34,9 százalék volt, míg a teljes lakosság körében 33,4. Ezt pedig nevezhetjük "nagy csodának" is, hiszen még az igen nagy sikerrel startoló, újfajta tehetségkutatóra kiéhezett közönséget kiszolgáló Voice is csak 32-33 százalékról tudott indulni, aztán a harmadik adás után bekövetkezett a zuhanás, és már nem volt képes magához térni a műsor. Ezzel szemben a gyerkőcök harmadik adás óta képesek 35 százalék körüli számokat hozni a csatornának.

Összesítve azonban ez a sikercsepp elvész a nagy tengerben, hiszen a 18. heti 17,5 százalékos közönségarány pont ugyanannyi, mint a megelőző héten volt. Ezzel párhuzamosan az RTL Klub közönségaránya a kereskedelmileg fontos 18-49 éves korcsoportban az előző hetinél alacsonyabb, 21,8 százalékos lett. Érdekesség még, hogy a TV2 mellett a Viasat3 (3,7 százalék SHR) nézettsége sem változott egy hét alatt. Az M1, a Cool és a Film+ viszont növekedni tudott. A közszolgálati csatorna 4,9, a Film+ 5,3, a Cool pedig 6 százalékos arányt könyvelhet el a múlt hétre.

Mivel a múlt hét közepén kaptunk egy szabadnapot, ami a csatornáknál is külön műsorrendet jelentett, jól kitűnik, hogy mennyire is húzóelemek az RTL-nél a saját gyártású műsorok. Ahogy azt már megszokhattuk ugyanis, minden hétköznap estét elvitt az RTL Klub, ám a fölénye szerdán már nem volt annyira egyértelmű, mint más estéken.

A hétfői nap megkérdőjelezhetetlenül az övék volt, hiszen délután fél 5-től éjjel fél 12-ig minden műsoruk többeket ültetett le a tévék elé, mint a másik nagy csatornáé. Közül is nem meglepő módon a Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest vitte a prímet sorrendben 30 és 31,3 százalékos közönségaránnyal, amivel szemben a TV2 legnézettebbje a Tények volt 22 százalékkal. Kedden megismétlődött a hétfői menetrend, már ami a sikereket illeti. Míg az RTL Klub legkedveltebb műsora a bulizó budapesti fiatalokról szóló sorozat volt 30,3 százalékkal, addig a másik adó legnézettebbje a Tények volt immár 20 százalékot sem elérő aránnyal. 

Aztán jött a szerda, amikor nem volt munka, nem voltak saját gyártású műsorok sem, és máris jobban megoszlottak a nézők. Míg az RTL Klub a kora estét elvitte a Híradóval (22,2 százalék SHR) és A kincses szigettel (16,6 százalék SHR), addig a későbbi órák már a TV2-é lettek. A Görögbe fogadva legnézettebb perceiben a 18-49 évesek 20,8 százalékát kötötte le, az utána következő Katasztrófafilm pedig 16,4 százalékát. A kincses sziget következő része a másik adón ezzel szemben 12,8 százalékot érdekelt a nézők közül, a Fejcserés támadás pedig 14,5-et.

Csütörtökön aztán helyreállt a "rend": a Barátok köztig vitte a prímet az RTL Klub, az utána következő Igazságosztókra, A rejtélyre és a Brandmaniára viszont kevesebben voltak kíváncsiak, mint a TV2-n vetített Szellemlovas című filmre. Pénteken viszont a Barátok közt után is az RTL-n maradtak a nézők: A zöld íjász és az azt követő két Gyilkos elmék című sorozat egyaránt majdnem kétszer több nézőt kötött le, mint a Családi titkok, a Jóban rosszban és az Amerika kedvencei a másik adón.

A szombat este viszont szinte végig a TV2-é volt köszönhetően Az ének iskolájának, melyet 34,9 százaléka választott a tévék előtt ülőknek, akik nem mellesleg annak véget értével sem kapcsoltak el azonnal tömegesen, hiszen a Lara Croft - Tomb Raidert is a nézők 24,3 százaléka választotta az első fél órában. Vasárnap este ismét megosztott lett a két csatorna között a nézettség szempontjából, hiszen míg a kora esti Cobra 11 a nézők 24,1 százalékát érdekelte, az utána következő A csajok háborúja helyett sokan a Holiday című filmet választották a TV2-n - annak is az első óráját. A végére azonban veszített előnyéből, hiszen a másik csatorna műsora többeket lekötött.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!