A FEOSZ szeptember 3-án közölte, hogy várja azoknak a fogyasztóknak a mielőbbi jelentkezését, akik nem kaptak kártalanítást a SkyEurope diszkont légitársaság csődjét követően.
A civil fogyasztóvédelmi egyesület közölte, hogy hétfőn levélben fordult a SkyEurope légitársasághoz, amelyben felhívta a szlovák székhelyű vállalkozás figyelmét a hatályos jogszabályok betartására, köztük a tájékoztatási, a jegyár-visszafizetési, és a kártalanítási kötelezettségre.
Ha a SkyEurope továbbra sem tartja be a jogszabályi rendelkezéseket, úgy a FEOSZ minden lehetséges jogi lépést megtesz a fogyasztók érdekében - közölte a civil szervezet.
A szövetség álláspontja szerint az Európai Unió rendelete nem szabályozza megfelelően és teljes körűen az utasok tájékoztatási kötelezettségét csődhelyzet esetén. Ezért fordulhatott elő, hogy még a légitársaság 2009. szeptember 1-je előtti napon is értékesített jegyeket, annak ellenére, hogy tudta, másnaptól beszünteti az utasok szállítását.
A rendelet módosítására van szükség, hogy a jövőben a hasonló helyzetek elkerülhetőek legyenek. A jogszabály módosítás érdekében a szövetség megkereste a Szociális és Munkaügyi Minisztériumot, valamint az Igazságügyi és Rendészeti Minisztériumot - írja a FEOSZ közleményében.
MTI/Menedzsment Fórum