A márkás cigarettagyártók lába alól Németországban is egyre jobban kicsúszik a talaj. 2003-ban csökkent forgalmuk, s a telítődött piacon már alig lehet terjeszkedni - adja hírül egy német marketinges szaklap.
Tavaly - a 2002-es évhez viszonyítva - 6,2 százalékkal csökkent a dohánygyárak forgalma: összesen 134,4 milliárd cigarettát adtak el, ami 9 milliárdos hanyatlást jelez. A legnagyobb veszteséget a márkás cigaretták szenvedték el: nekik átlagban 7 százalékkal estek vissza eladásaik.
A piaci részesedést tekintve tovább erősödtek az olcsó márkák (Rewe, Edeka stb.): év végén a piac 16,1 százalékát uralták, ami 0,7 százalékos növekedést mutat. A nagyok közül egyedül a Gauloises Blondes és a British American Tobacco növelte részesedését, mintegy fél százalékkal, ezenkívül csupán a Pall Mall részéről jelentettek előretörést. A márkák rangsorát még mindig a Marlboro vezeti a West előtt.
Elemzők a negatív fejlemények okát az adófüggő áremelésben és a csökkenő keresletben látják. A várakozásokat tekintve Dirk Pangritz, a British American Tobacco szóvivője elmondta: "A német viszonyokat tekintve piaci részesedésünk növelése a jövőben nem jelenti automatikusan azt, hogy forgalmunk is erősödni fog."
Csökken a márkás cigaretták forgalma
A márkás cigarettagyártók lába alól Németországban is egyre jobban kicsúszik a talaj. 2003-ban csökkent forgalmuk, s a telítődött piacon már alig lehet terjeszkedni - adja hírül egy német marketinges szaklap.