A MEME 2007. évi televíziós és rádiós reklámtortája az elektronikus médiumok reklámból befolyt, tényleges úgynevezett "net-net" árbevételét mutatja. Problematikus, hogy míg a TNS Media Intelligence vagy az MRSZ a teljes piacra vonatkozó becsült bruttó bevételeket közli, addig a MEME listáját készítő Ernst & Young csak a benyújtott adatokból dolgozik.
Azaz az elektronikus reklámtorta meghatározásánál a Műsorszolgáltatók Egyesületének tagjai a reklámszpotokból és szponzorációból származó "net-net" (ügynökségi és egyéb kedvezményekkel csökkentett) bevételeket vették figyelembe. Így a reklámtorta nem tartalmaz olyan egyéb bevételi forrásokat, mint az emelt díjas telefon és SMS, valamint a rendezvények és a "merchandise eszközök" (saját márkás árucikkek). A reklámtorta továbbá csak a tényleges pénzmozgást igénylő bevételeket tartalmazza, vagyis a barter-tranzakciókat nem.
Így az idei esztendőben a televíziós piaci szereplők közül összesen 29 csatorna szolgáltatott adatot (az Animax, az ATV, az AXN, a Cartoon Network, a Cool, a Discovery, a Duna TV, a Film+, a Filmmúzeum, a Fix Tv, a Hálózat, a Hír TV, M1, az M2, az MGM, a Minimax, a magyar Music Television, a National Geographic Channel, a Pax TV, az RTL Klub, a Spektrum, a Sport 1, a Sport 2, a Sportklub, a TV2, a Tv Deko, a Tv Paprika, a Viasat 3 és a VIVA). Ez a szám a teljes tévés piacnak tekinthető, mivel az AGB mérése szerint az adatszolgáltató televíziók a négy évnél idősebb tévénézők 94,3 százalékát érik el. Ez alapján a tévés reklámpiac mérete 70 123 millió forint volt 2006, a rádiós reklámpiacé pedig 7 579 millió forint.
A rádiók esetében mindössze négy szereplő közölte eredményeit: a Danubius, a Juventus, a Sláger és új belépőként a Gazdasági Rádió, ellenben a tavaly még adatot szolgáltató Magyar Rádió (MR) nem.
Így Tiszttartó Titusz, a Danubius Rádió vezérigazgató-helyettese szerint a közszolgálati rádió becsült bevételével együtt alacsonyabb, csupán 2,2 százalék körüli lenne a csökkenés. Érdekesség, hogy a tavalyi esztendőben a 2006-ra vonatkozó 2,3 százalékos növekedést pont az MR számlájára írták.
A televízióknál további bontásban is közzétették az adatokat: szpot és szponzorációs jellegű bevételekre elkülönítetten, valamint földi sugárzású országos és egyéb televíziók csoportjára bontva. Ezek alapján az országos, földi sugárzású televíziók reklámbevétele 2007-ben: 59 955 millió, míg a reklámszpotokból származó összbevétel 67 195, a nem-szpot jellegű (szponzorációs) bevételeké pedig 2 928 millió forint volt.
Istvánko Viktória