Fokozatosan, összesen 15 százalékkal csökkent a friss sertés húskészítmények átlagos fogyasztói ára tavaly ősz óta. Hasonló a tendencia a táblás csokoládénál, a sima táblás édesség 6 százalékkal került kevesebbe az idén, mint tavaly februárban, s néhány sajt típust is olcsóbban vásárolhattunk meg idén. A legkeresettebb háztartási vegyi áruk körében egyes tisztítószerek olcsóbbak lettek, mások drágultak. A pelenka inkább stagnál, míg a dezodor minden fajtájának ára lejjebb ment.

A sör átlagára a kiskereskedelemben hónapok óta stagnál. Múlt év augusztusától idén májusig 257 és 261 forint között mozgott egy liter ára. A szénsavas üdítőitaloknál kisebbek lettek az átlagárak a nem visszaváltható műanyag palackos kiszerelések zöménél. Kivétel a fél literesnél, amely stagnál. Az égetett szeszes italok közül a - mennyiségben - legnagyobb forgalmú pálinka drágult. Egy literért a kiskereskedelemben tavaly februárban és márciusban 2166 forintot, idén pedig 2243-at kértek.
Az árcsökkenés fő okai
Első helyen említendő az ÁFA mérséklése. Általában pedig az árcsökkenés egyik fő oka a kereskedelem koncentrációja. A termékkategóriák többségének kiskereskedelmi forgalmában növekszik az árverseny tempóját diktáló hipermarketek és diszkontok piaci részesedése, és egyre nagyobb a kereskedelmi márkák térnyerése. Az árcsökkenés további magyarázata, hogy a modern bolttípusokban sok a promóció.
Menedzsment Fórum