2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Érezhetően csökkentek az átlagos fogyasztói árak az első négy-öt hónapban, összehasonlítva a tavalyiakkal – derül ki az ACNielsen piackutató vállalat által végzett kutatásból, melyben a hat legnagyobb forgalmú élelmiszer termékcsoportot vizsgálta. Hasonló eredményt kaptak a kutatók a négy legnagyobb forgalmú vegyi áru kategóriájában is.

Fokozatosan, összesen 15 százalékkal csökkent a friss sertés húskészítmények átlagos fogyasztói ára tavaly ősz óta. Hasonló a tendencia a táblás csokoládénál, a sima táblás édesség 6 százalékkal került kevesebbe az idén, mint tavaly februárban, s néhány sajt típust is olcsóbban vásárolhattunk meg idén. A legkeresettebb háztartási vegyi áruk körében egyes tisztítószerek olcsóbbak lettek, mások drágultak. A pelenka inkább stagnál, míg a dezodor minden fajtájának ára lejjebb ment.

A sör átlagára a kiskereskedelemben hónapok óta stagnál. Múlt év augusztusától idén májusig 257 és 261 forint között mozgott egy liter ára. A szénsavas üdítőitaloknál kisebbek lettek az átlagárak a nem visszaváltható műanyag palackos kiszerelések zöménél. Kivétel a fél literesnél, amely stagnál. Az égetett szeszes italok közül a - mennyiségben - legnagyobb forgalmú pálinka drágult. Egy literért a kiskereskedelemben tavaly februárban és márciusban 2166 forintot, idén pedig 2243-at kértek.

Az árcsökkenés fő okai

Első helyen említendő az ÁFA mérséklése. Általában pedig az árcsökkenés egyik fő oka a kereskedelem koncentrációja. A termékkategóriák többségének kiskereskedelmi forgalmában növekszik az árverseny tempóját diktáló hipermarketek és diszkontok piaci részesedése, és egyre nagyobb a kereskedelmi márkák térnyerése. Az árcsökkenés további magyarázata, hogy a modern bolttípusokban sok a promóció.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!