Augusztus végén nagyszabású show keretében mutatták be Magyarországon az iPhone-t, melyet eddig nem tapasztalt érdeklődés előzött meg. Az persze más kérdés, hogy ez az érdeklődés mennyiben volt sikeres marketingmunka eredménye, illetve mennyiben köszönhető az iPhone tulajdonságainak.
Mindenesetre a kizárólagos forgalmazó T-Mobile honlapján még mindig az olvasható, hogy az előrendelhető készülékek elfogytak, így most regisztrálnia kell annak, aki venni akar az Apple csúcsmobiljából. Hivatalos adatok nincsenek arra nézve, hányan vetek eddig iPhone-t, de az megállapítható, hogy a magyar közönség vevő az új telefonra.
Augusztusban – némileg az iPhonera válaszul – a Pannonnál megjelent két új BlackBerry készülékkel, melyek tulajdonságaikban és árfekvésükben is hasonlók, mint az Apple telefonja.
Miközben az iPhone inkább kult tárgy, a BlackBerry-modell pedig is az üzletemberek számára készült, mindkét modell a magasabb keresetűeket célozza meg, ez látszik árfekvésükön. Felhasználói szempontból a BlackBerry legnagyobb előnye, hogy képes kezelni Word- , Excel- és PDF-dokumentumokat, ezek a telefonok tehát szinte szó szerint zsebben hordható számítógépek. Ebből a szempontból az iPhone még le van maradva: nemcsak hogy nem kezeli ezeket a dokumentumokat, de az elektronikus levelek szinkronizálásához is külön programra van szüksége.
A világszerte hódító iPhone-nak is meg vannak az előnyei versenytársaival szemben: jóval nagyobb a memóriája, illetve kamera is van benne. A BlackBerry-mobilokban 64 Mb memória van, emellett kártyával lehet őket bővíteni, míg az iPhone 8, illetve 16 Gb-os kivitelben kapható.
A BlackBerry 8820 külön előnye az úgynevezett "QWERTY-billentyűzet", mely lényegében úgy néz ki, mint a számítógépek klaviatúrája, így könnyebbé teszi a gépelést, ami különösen a hosszabb szövegek szerkesztésénél jöhet jól. Ugyanennek a modellnek a hátránya, hogy egyáltalán nincs beépítve kamera.
Az iPhone ellen szólhat, hogy miközben a kiegészítő szolgáltatások szinte mindegyikéhez külön Apple-szoftverre van szükség, a BlackBerry esetében ezek a szolgáltatások többnyire be vannak építve a telefonba.
A két típus árfekvése hasonló. Bár az iPhone esetében vonzó a 990 forintos ár, de ehhez kétéves hűségnyilatkozatot kell aláírni, ez alatt fizethetjük a 16 990 forintos havidíjat. A T-Mobile az iPhonehoz külön díjcsomagokat is létrehozott: az Ikon 400 és az Ikon 600 névre keresztelt csomagokat, melyek lebeszélhető perceket, elküldhető SMS-eket és adatforgalmat foglalnak magukban. Ha viszont csak egy évre akarjuk magunkat lekötni a díjcsomaghoz, akkor máris legalább ötvenezer forintot kell fizetni a csúcsmobilért.
A Pannon esetén másfél éves hűségnyilatkozatot kell aláírni, hogy kezünkbe vehessük az új BlackBerry telefont. Itt többféle tarifacsomag közül lehet választani, a készülék ára mellett 1980-20 400 forint közötti havidíjat kell fizetni a lebeszélhető percek függvényében.
Összességében kijelenthető, hogy a BlackBerry azoknak kedvező, akik tényleg egy hordozható irodára vágynak, míg az iPhone inkább divatos telefon. Az üzletemberek számára lényeges funkciókban, mint például a számítógépes dokumentumok kezelése, lényegesen erősebb a BlackBerry. A kényelmi funkciókban viszont az iPhone a piacvezető. Aki kamerára, nagy memóriára vágyik, annak érdemes az Apple mobilját választani.
"Számos cég számára kritikus fontosságú, hogy munkatársai bármikor és bárhol elérhetőek legyenek. Az új fejleményekre, kérdésekre vagy problémákra adott gyors válasszal a vállalatok versenyelőnyhöz juthatnak” – nyilatkozta közleményben Ove Fredheim, a Pannon vezérigazgatója a BlackBerry új modelljeinek magyarországi bevezetés alkalmával.