Miközben a tévés piacon az új csatornák indulása a legizgalmasabb esemény, mely a promóciók mellett üzleti vitától sem mentes. Az RTL és a legnagyobb kábelszolgáltatók egyike, a Digi ugyanis egy héttel az indulás előtt még nem tudott megegyezni. Az RTL Kábeltelevízió Kft. azt közölte, hogy a kábelszolgáltató állításával ellentétben az továbbra sem rendelkezik az RTL II csatorna terjesztésre érvényes szerződéssel.
Az ok, a kért és a kínált ár közötti jelentős különbségben van. Az RTL szeretné a kábeltársaságok felé érvényesíteni azt, hogy az RTL II viszonylag sok (drága) sajátgyártású programot sugároz, nem véletlenül kommunikálja a társaság azt, hogy az új adó prémiumcsatorna lesz. A felek vélhetőleg meg fognak egyezni, a kompromisszumra valakit rákényszerít majd a piac. Ha magas nézettséget ér el már induláskor az RTL II, akkor az előfizetők nyomására a kábelszolgáltató, ha pedig kevésbé durran nagyot, akkor esetleg a tartalmat előállító vállalatnak kell (inkább) engednie. Mindenestre mindkét fél azt hangsúlyozta, hogy szeretnék, ha a Digi előfizetők is nézhetnék az új csatornát. A konkurens adóról, a Super TV2-ről csupán a műsorstruktúrával kapcsolatos információk láttak napvilágot.
Ami a 38. heti számokat illeti, ismét simán nyert az RTL Klub, ám hiába növelte közönségarányát, ezúttal a TV2 csökkentette hátrányát. A nagyok további térnyerését a kisebb csatornák mellett az M1 szenvedte meg, mely ismét becsúszott a 4 százalékos szint alá. Az RTL nagy közönségaránya azonban "csak" az első hat napon hozott főműsoridős győzelmet a kereskedelmileg fontos célcsoportban, a vasárnapot a TV2 nyerte.
A 18-49-es korosztályt tekintve este 7 és 11 óra között az RTL Klub műsorait a tévénézők 29 százaléka követte, ami szerény növekedés az egy héttel korábbi számokhoz képest. Nőtt a TV2 közönségaránya is, a csatornát a tévé előtt ülők 18,4 százaléka nézte átlagosan. Szétszakadt ugyanakkor a középmezőny, a dobogóra szokás szerint a Cool tudott felkapaszkodni (6,3% SHR), majd egy másik RTL-es érdekeltségű csatorna az F+ következett (4,8% SHR). Gyengébben teljesített a Viasat3 (4,2% SHR) és az M1 (3,7% SHR) is.
Az állandó programok kapcsán érdekesség, hogy a Tények korábbi dominanciája megtörni látszik, ezúttal ugyanis a nézők többször választották az RTL Híradóját. Igaz, ebben az is közrejátszik, hogy A gyanú árnyékában című műsoruk rendkívül népszerű, ami vélhetőleg segít az előtte lévő programnak is. A jogeseteket feldolgozó dokureality a Fókusz nézettségét is felfele húzza, bár a TV2-n azzal egyidőben adott Jóban rosszban közönségaránya rendre meghaladja a csatorna átlagát. A sajátgyártású sorozat ugyanakkor arra mégsem elég jó, hogy a közelmúltban tapasztalt kiemelkedő számokat hozzon, vagy megszorítsa az RTL szappanoperáját a Barátok köztet.
Ami az egyes estéket illeti, az egy héttel korábbi forgatókönyv ismétlődött hétfőn, hiszen a Doktor Csont simán verte az NCIS-t, ahogy a Hazudj, ha tudsz is könnyedén utasította maga mögé az NCIS: Los Angelest. A kedden a TV2 az Olasz melóval alig kapott ki az RTL-en vetített Castle-lel szemben. Ja, ha nem VV Gigi az ellenfél, mondhatnánk erre, hiszen a többször ismételt akciófilm legutóbbi adásba kerülésekor az akkor futó valóságshow ellenében sokkal gyengébben teljesített.
Szerdán a Dallas simán maga mögött tudta a Houset, ám a Született feleségek ezúttal legyűrte a Házon kívült. Csütörtökön az RTL Klub filmje, a Halálos fegyver jobban teljesített, mint a konkurens csatornán a Túl jó nő a csajom. Pénteken szoros versenyben ugyan, de az RTL-es CSI és a Gyilkos elmék is jobb volt, mint a TV2-n vetített Amerikai pite 3. című vígjáték.
Szombaton következett az újabb X-Faktor söprés. A tehetségkutató szombati, negyedik válogatója lett az idei év eddigi legnézettebb produkciója a teljes lakosságban, átvéve ezzel a legnézettebb produkció címet az X-Faktor 2012 harmadik válogatójától. A tévénézők 54,9 százaléka választotta ezt a műsorszámot a 18-49-es korcsoportban. Az év legnézettebb műsorát a teljes lakosságban 2 313 517-en (49, 5% SHR) választották, míg a 18-49-es korcsoportban 982 448-an (54,9% SHR) követték figyelemmel a tehetségek színpadra lépését.
Vasárnap ugyanakkor sikerült a szépítés a TV2-nek. Az RTL Klub által műsorra tűzött Szex és New York nem tudott annyi nőt szerezni, amivel a távkapcsolók feletti uralomra törő férfiak megállíthatóak lettek volna.
mfor.hu