A fejlesztés a BA Rt. elképzelései szerint ppp-konstrukcióban valósul meg, jelenleg az üzemeltető cég véleményezi az állami vasút terveit. A mostani elképzelések szerint a gyorsvasút a budapesti Keleti pályaudvarról indulna és mindkét terminált érinti. A járatok 20 perces sűrűséggel járnának és az indulóállomáson már be lehetne csekkolni.
A fejlesztés költségeit korábban 20 milliárd forintra becsülték, valamint 2 évre tették a megvalósítás időtartamát. A MÁV közben azt vizsgálja, hogy Ferihegy és a Nyugati pályaudvar között egy ideiglenes összeköttetés mennyire lenne megtérülő vállalkozás. Ez közel 200 millió forintjába kerülne a társaságnak. A vonatok itt fél óránként közlekednének, könnyítve ezzel a z elővárosi közlekedésen is.
A repülőteret üzemeltető BA Rt. többségének megszerzése után a brit BAA 2006 és 2011 között 261 millió eurós beruházást tervez Ferihegyen, írja a Napi Gazdaság.
Kapcsolódó anyagok:
A Keletiből indulhat a ferihegyi vasút
Sínre kerülhet a magyar gyorsvasút
2007-től épülhet a Ferihegyi gyorsvasút