2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A már régóta beharangozott és várt ferihegyi gyorsvasút beruházásáról még tárgyal a MÁV és a Budapest Airport (BA) Rt. A pályázat kiírása ezzel összhangban február végére tolódik el, olvasható a Napi Gazdaságban.

A fejlesztés a BA Rt. elképzelései szerint ppp-konstrukcióban valósul meg, jelenleg az üzemeltető cég véleményezi az állami vasút terveit. A mostani elképzelések szerint a gyorsvasút a budapesti Keleti pályaudvarról indulna és mindkét terminált érinti. A járatok 20 perces sűrűséggel járnának és az indulóállomáson már be lehetne csekkolni.

A fejlesztés költségeit korábban 20 milliárd forintra becsülték, valamint 2 évre tették a megvalósítás időtartamát. A MÁV közben azt vizsgálja, hogy Ferihegy és a Nyugati pályaudvar között egy ideiglenes összeköttetés mennyire lenne megtérülő vállalkozás. Ez közel 200 millió forintjába kerülne a társaságnak. A vonatok itt fél óránként közlekednének, könnyítve ezzel a z elővárosi közlekedésen is.

A repülőteret üzemeltető BA Rt. többségének megszerzése után a brit BAA 2006 és 2011 között 261 millió eurós beruházást tervez Ferihegyen, írja a Napi Gazdaság.

Kapcsolódó anyagok:
A Keletiből indulhat a ferihegyi vasút
Sínre kerülhet a magyar gyorsvasút
2007-től épülhet a Ferihegyi gyorsvasút

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!