
A kiadó az eredeti tervek szerint 2006 márciusában National Geographic Juniorként kívánta megjelentetni a lapot, de a Pesti Est Kft. fellebbezését követően a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériumának 2006. március 23-i döntése alapján a gyerekeknek szánt ismeretterjesztő magazin
nem jelenhetett meg ezen a néven. A Pesti Est Kft. a Junior magazin elnevezésű terméke miatt sérelmezte, hogy a Sanoma Budapest új magazinjának a National Geographic Junior nevet választotta.
A most megjelenő National Geographic Kids magazin célja, hogy a gyerekeket játékos és számukra is érthető módon ismertesse meg az állatvilág érdekességeivel, a természettudományok szépségeivel és a nagy felfedezések titkaival. Célja továbbá, hogy felhívja a gyerekek figyelmét a természetben található értékek megóvásának fontosságára.
A lap a harminc éve sikeresen működő amerikai National Geographic Kids magyar kiadása. A National Geographic Kids eddig 11 országban jelent meg Junior, Kids és Németországban World néven. A hazai kiadvány tartalma igazodik a magyar gyerekek ismereteihez és tudásszintjéhez.
A 35 000 példányban, országosan terjesztett lap a 7-13 éves fiataloknak szól és 32 oldalon közöl hazai és külföldi érdekességeket a természet, a tudomány és a technika világából. A piacra dobást "Fedezzük fel együtt a világot!" szlogennel kiterjedt marketing-kommunikációs kampány is kíséri.