Dessewffy Tibor, a Demos Magyarország Alapítvány elnöke a CSR-ral kapcsolatban szólt arról, egyre több piaci szereplő ismeri fel, hogy így fontos társadalmi szereplőként is meg tud jelenni.
A vállalatok - Dessewffy szerint - egyre inkább felismerik, hogy az ár és a minőség mellett fontos, hogy milyen hatást fejtenek ki környezetükre illetve mennyire igyekeznek ellensúlyozni a tevékenységükkel kapcsolatos negatívumokat.
Simonyi Ágnes, a Foglalkozáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium helyettes államtitkára kiemelte, hogy erős a kormányzati elkötelezettség, amit az is jelez, hogy márciusban kormányhatározat is született a vállalati felelősségvállalás ösztönözésére.
A Demos egy kutatást is készített, amely elsősorban a CSR promóción és marketingen túlmutató formáit ismerteti. A tanulmány szerint külön probléma, hogy itthon gyakran még mindig összemosódik a társadalmi felelősségvállalás és a vállalat jótékonysági tevékenysége. Jelenleg mintegy 35 Magyarországon tevékenységet folytató vállalat készít - vagy legalább egyszer készített az elmúlt öt év folyamán - részben CSR jelentést.
A tanulmány szerzői szerint nagyon nehéz pontos képet kapni a cégek hazai társadalmi felelősségvállalásáról, mivel többségük nem tesz közzé semmiféle információt ezirányú gyakorlatáról. A jelentést adóknál is az a gond, hogy általában nem jelenik meg a CSR-projekt mögötti vállalatfilozófia.
Délután a PRIME Europe Kerekasztal rendezte meg saját fórumát, ahol többek között arra keresték a választ, hogy milyen a kapcsolat a hazai illetve külföldi médiumok és a társadalmi szerepvállalás között, milyen szerepe van a médiatörvénynek a vállalatok magyarországi CSR tevékenységében illetve mennyire felelősek a mai médiavállalkozások.