3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az állam és a vállalkozások társadalmi felelősségvállalásáról (azaz a Corporate Social Responsibility – CSR-ről) szólt a Demos Magyarország Alapítvány péntek délelőtti konferenciája. A délutáni társrendezvényen a CSR és média viszonyát firtatták kerekasztal beszélgetésen a Prime Europe rendezvényén.

A szervezők szerint a CSR a közeljövőben Magyarországon olyan fontos téma lesz, amiről minél széles körben érdemes beszélni. Eddig is sok rendezvény szólt a vállalatok társadalmi felelősségvállalásáról, az állam fókuszba állításával azonban a mostani - A38-as állóhajón megrendezett - konferencia hiánypótlónak tekinthető. A központi szervezet koordináló funkciója ugyanis nagyban segítheti az üzleti szféra társadalmi felelősségvállalásának fejlődését.

Dessewffy Tibor, a Demos Magyarország Alapítvány elnöke a CSR-ral kapcsolatban szólt arról, egyre több piaci szereplő ismeri fel, hogy így fontos társadalmi szereplőként is meg tud jelenni.

A vállalatok - Dessewffy szerint - egyre inkább felismerik, hogy az ár és a minőség mellett fontos, hogy milyen hatást fejtenek ki környezetükre illetve mennyire igyekeznek ellensúlyozni a tevékenységükkel kapcsolatos negatívumokat.

Simonyi Ágnes, a Foglalkozáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium helyettes államtitkára kiemelte, hogy erős a kormányzati elkötelezettség, amit az is jelez, hogy márciusban kormányhatározat is született a vállalati felelősségvállalás ösztönözésére.

A Demos egy kutatást is készített, amely elsősorban a CSR promóción és marketingen túlmutató formáit ismerteti. A tanulmány szerint külön probléma, hogy itthon gyakran még mindig összemosódik a társadalmi felelősségvállalás és a vállalat jótékonysági tevékenysége. Jelenleg mintegy 35 Magyarországon tevékenységet folytató vállalat készít - vagy legalább egyszer készített az elmúlt öt év folyamán - részben CSR jelentést.

A tanulmány szerzői szerint nagyon nehéz pontos képet kapni a cégek hazai társadalmi felelősségvállalásáról, mivel többségük nem tesz közzé semmiféle információt ezirányú gyakorlatáról. A jelentést adóknál is az a gond, hogy általában nem jelenik meg a CSR-projekt mögötti vállalatfilozófia.

Délután a PRIME Europe Kerekasztal rendezte meg saját fórumát, ahol többek között arra keresték a választ, hogy milyen a kapcsolat a hazai illetve külföldi médiumok és a társadalmi szerepvállalás között, milyen szerepe van a médiatörvénynek a vállalatok magyarországi CSR tevékenységében illetve mennyire felelősek a mai médiavállalkozások.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!